Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Føtex udvider digital strategi

Foto: Føtex



Friday den 20 September 2013 kl. 08:52 af: Puk Holm Hansen

Den danske dagligvarekæde udvider nu sin digitale strategi med endnu en app, som skal hjælpe danskerne med planlægning af indkøb.

"Hvad skal vi have at spise?" Det kan være et svært spørgsmål at svare på for mange danskere, når indkøbene til middagsmaden skal planlægges.

Og muligheden for at hjælpe med at svare på det spørgsmål benytter dagligvarekæden Føtex sig af med sin nye app 'Føtex Madunivers', som nu udkommer til iPad.

- 'Føtex Madunivers’ er resultatet af et tæt samarbejde mellem Føtex og Vertica og et led i en overordnet strategi om at stille digitale services til rådighed for danskerne, som gør indkøb og madlavning til en endnu bedre oplevelse, skriver bureauet Vertica i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked samler ind til Syrien

Føtex lancerede sidste år sin digitale indkøbsliste-app, 'Føtex Indkøbshjælp', og nu udvider kæden altså med en app, som ikke bare skal hjælpe danskerne med at få alt på huskelisten med, men også give inspiration til madopskrifter.

Digital kogebog med tilbudsagent

App'en fungerer som en digital kogebog, med opskrifter, og en madlavningsassistent, der trin for trin guider brugerne igennem opskrifterne.

Derudover indeholder den relevante funktioner i madlavningssituationen som for eksempel stopure og omregner.

LÆS OGSÅ: Føtex sætter prismatch på pause

App'en indeholder også en tilbudsagent, der giver besked, hver gang brugerens udvalgte favoritprodukter er på tilbud i Føtex, og den kan synkroniseres med 'Føtex Indkøbshjælp', så der er styr på indkøbslisterne.

Vision om digitale services

Den nye app er en del af Føtex' strategi for digitale services, som Føtex for alvor skød igang med lanceringen af kædens første app.

- Føtex overordnede vision er at skabe reelle digitale services, der forbedrer hele indkøbsoplevelsen for kunderne og skaber kundestrøm. Med ’Føtex Madunivers’ er vi kommet rigtig langt, og der er skabt en god sammenhæng til vores øvrige platforme. Med 'Føtex Indkøbshjælp' og 'Madunivers' er Vertica virkelig blevet en strategisk samarbejdspartner for os, som forstår vores forretning og kan udfordre og sparre med os omkring nye digitale initiativer, siger Kristine Fibæk Salmonsen, som er digital projektleder hos føtex.

LÆS OGSÅ: Selvbetjeningskasser har ikke kostet medarbejdere
 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD