Føtex udvider digital strategi
Den danske dagligvarekæde udvider nu sin digitale strategi med endnu en app, som skal hjælpe danskerne med planlægning af indkøb.
"Hvad skal vi have at spise?" Det kan være et svært spørgsmål at svare på for mange danskere, når indkøbene til middagsmaden skal planlægges.
Og muligheden for at hjælpe med at svare på det spørgsmål benytter dagligvarekæden Føtex sig af med sin nye app 'Føtex Madunivers', som nu udkommer til iPad.
- 'Føtex Madunivers’ er resultatet af et tæt samarbejde mellem Føtex og Vertica og et led i en overordnet strategi om at stille digitale services til rådighed for danskerne, som gør indkøb og madlavning til en endnu bedre oplevelse, skriver bureauet Vertica i en pressemeddelelse.
LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked samler ind til Syrien
Føtex lancerede sidste år sin digitale indkøbsliste-app, 'Føtex Indkøbshjælp', og nu udvider kæden altså med en app, som ikke bare skal hjælpe danskerne med at få alt på huskelisten med, men også give inspiration til madopskrifter.
Digital kogebog med tilbudsagent
App'en fungerer som en digital kogebog, med opskrifter, og en madlavningsassistent, der trin for trin guider brugerne igennem opskrifterne.
Derudover indeholder den relevante funktioner i madlavningssituationen som for eksempel stopure og omregner.
LÆS OGSÅ: Føtex sætter prismatch på pause
App'en indeholder også en tilbudsagent, der giver besked, hver gang brugerens udvalgte favoritprodukter er på tilbud i Føtex, og den kan synkroniseres med 'Føtex Indkøbshjælp', så der er styr på indkøbslisterne.
Vision om digitale services
Den nye app er en del af Føtex' strategi for digitale services, som Føtex for alvor skød igang med lanceringen af kædens første app.
- Føtex overordnede vision er at skabe reelle digitale services, der forbedrer hele indkøbsoplevelsen for kunderne og skaber kundestrøm. Med ’Føtex Madunivers’ er vi kommet rigtig langt, og der er skabt en god sammenhæng til vores øvrige platforme. Med 'Føtex Indkøbshjælp' og 'Madunivers' er Vertica virkelig blevet en strategisk samarbejdspartner for os, som forstår vores forretning og kan udfordre og sparre med os omkring nye digitale initiativer, siger Kristine Fibæk Salmonsen, som er digital projektleder hos føtex.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter