Fremtidens storforbrugere skal hjælpe e-handlen
Unge skal støttes i at blive aktive forbrugere, der kan drive forhandlere til at levere en bedre pris, kvalitet og service til både virksomhedernes og forbrugernes fordel.
96 procent af de 15-19-årige handler på nettet, men næsten halvdelen af dem har haft problemer. Samtidig mangler de unge viden om deres rettigheder, når der opstår problemer.
Det viser en ny undersøgelse.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen lancerer derfor en kampagne, der skal hjælpe unge med at håndtere udfordringerne.
- De unge er fremtidens store forbrugere. De skal støttes i at blive aktive forbrugere, der kan drive forhandlerne til at levere en bedre pris, kvalitet og service til både virksomhedernes og forbrugernes egen fordel, forklarer direktør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Agnete Gersing, i en pressemeddelelse.
LÆS OGSÅ: Mindsk uens barrierer ved e-handel
Næsten alle unge mellem 15 og 19 år har prøvet at købe varer på nettet, og halvdelen i denne aldersgruppe gør det jævnligt. Det viser undersøgelsen, som Yougov har gennemført blandt 443 unge for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
En stor del handler på tværs af grænser. 68 procent har prøvet at handle i netbutikker i andre europæiske lande, og næsten halvdelen har prøvet at handle uden for EU.
Samtidig oplever de unge jævnligt problemer med et netkøb. 43 procent af de unge har oplevet, at noget gik galt i forbindelse med en nethandel. For eksempel at varen var i stykker eller slet ikke dukkede op.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter