Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Forstå hvorfor folk bruger adblocking – og lær af det!"

- Bjarke Bekhøj, Compell
Læs bloggen her

Flertallet af danskere foretrækker rød-hvide butikker

Foto: detailfolk.dk



Søndag den 10 november 2019 kl. 23:50 af: Kristian Holgersen - 0

Ude godt, men hjemme bedst. Selvom e-handlen nærmest er grænseløs, så kan forbrugerne bedst lide danske netbutikker.

Ekstremt billige småting fra Kina og bøger fra Amazon. Netbutikker fra hele verden sender pakker til Danmark i stor stil - men faktisk vil flertallet af danskerne helst handle ind i mere hjemlige rammer.

Ifølge en ny undersøgelse fra Business Danmark foretrækker 55 procent af forbrugerne danske nemlig hjemmesider frem for udenlandske.

Tillid og støtte til danske virksomheder er det vigtigste for de danske forbrugere, fremgår det af undersøgelsen. Men det betyder også meget, at det er nemt at returnere varer, og så mener flertallet, at det er mere sikkert at handle på danske hjemmesider.

Business Danmark organiserer 27.500 medlemmer beskæftiget indenfor salg og marketing.

Ingen sovepude

Selvom undersøgelsen kan tolkes som en udstrakt hånd til den danske nethandel, som ellers bliver presset af giganter som Wish og Amazon, så må det ikke blive en sovepude. Det mener Jens Neustrup Simonsen, landsformand for Business Danmark.

- Når en stor virksomhed som Amazon træder ind på det danske marked, vil det helt sikkert påvirke den måde, vi handler på i dag og dermed også påvirke og udfordre de danske virksomheder, siger han og fortsætter:

- Online handel er noget, som langt de fleste danskere benytter i dag. Derfor er det afgørende, hvis virksomheder vil lykkes med online salg, at de gør kundeservice til en personlig og vedrørende oplevelse på samme måde, som når forbrugerne handler i en butik, siger han.

Fokus på oplevelsen

En af de virksomheder, der ruster forretningen skærpet konkurrence fra udlandet, er HiFi Klubben.

De er i gang med en digital omstilling, der skal optimere de fysiske butikker og forbedre kundeoplevelsen. På sigt er det planen at gøre alle kædens butikker til deciderede showrooms.

- Vi er godt klar over, at det bliver svært at slå giganterne på prisen – hvis en gadget koster 150 kroner hos os og 130 kroner hos Amazon, så køber man den nok ved Amazon. Derfor skal vi være helt skarpe på udvalg og service, siger Henrik Wieben, landechef i HiFi Klubben.

- Men er det en større investering, hvor der er brug for vejledning og rådgivning, så tror jeg på, at vi har kompetencer til at rådgive og vejlede vores kunder på et helt andet plan, fortsætter han.

LÆS OGSÅ: Shoppingcentre og varehuse: Se danskernes favoritter

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD