Fart på forandringerne: Dansk modebrand skifter topchef
Et nyt logo, nye chefer, branchens første FSC-certificering og et farvel til den adm. direktør. Sådan lyder status fra dansk modebrand.
Der sker ting og sager hos modebrandet Masai, som har 1.500 forhandlere verden over og 37 egne butikker i Danmark, Norge og Sverige.
Senest har den administrerende direktør - Sune Bjerregaard - forladt sin stilling efter mere end syv år. Det fremgår af en opdatering i cvr-registeret.
Skiftet bliver bekræftet af Masai i et mailsvar til Detailfolk, hvor det også fremgår, at bestyrelsesformand Margaret McDonald træder til som midlertidig direktør.
Margaret McDonald er lige kommet til virksomheden, men kan trække på erfaring fra stillinger i en række kendte brands som Victoria’s Secret, Marks and Spencer og Flying Tiger Copenhagen, fremgår det af LinkedIn.
Kreative kræfter og nyt logo
Tidligere på året kunne Masai desuden præsentere to nye ansigter på chefgangen og en opdatering af sit logo.
Lene Louderback, som tidligere har slået sine folder hos både Ralph Lauren og IC Company, har fået titlen Kreativ Chef og Chefdesigner, mens Christina Strunge har besat posten som Head of Marketing. Hun kommer direkte fra en stilling hos tøjkoncernen DK Company.
I samme ombæring blev “Copenhagen” tilføjet brandets logo.
- Vi kan mærke, at det går rigtig stærkt nu. Vi har åbnet døre i USA, mens vi også er massivt til stede i UK, sagde den daværende direktør - Sune Bjerregaard - i en pressemeddelelse i sommer.
- Vi har rigtig godt fat i vore kunder i Norge, Sverige og Danmark, og vi kan mærke, at det er på tide at tilføre en af grundværdierne i vores arbejde til vores logo, nemlig det faktum at vi er fra København, og at dansk design er en del af vores rygrad, fortsatte han.
Første modekæde med FSC-certificering
Endelig har Masai netop opnået en FSC-certificering som det første danske modebrand nogensinde. Det gælder både kædens papir og træbaserede tekstiler, fremgår af en frisk pressemeddelelse.
FSC er en international non-profit mærkningsordning til træ og papir. I en FSC-skov bliver der ikke fældet mere træ, end skoven kan nå at reproducere.
- For os hos Masai er det vigtigt, at vore CSR-tiltag ligger i naturlig forlængelse af vores forretning, så vi tager fat der, hvor det virkeligt gør en forskel, siger Sidse Jensen, CSR & Sustainability Manager hos Masai.
- Op mod 60 procent af vore kollektioner er skabt i netop træbaserede fibre, som for eksempel viskose, og det er derfor helt naturligt, at det er her, vi fokuserer, fortsætter hun.
I 2015 købte Silverfleet Capital aktiemajoriteten i Masai fra søskendeparret Hans og Nina Rye. Ifølge oplysninger fra Børsen skulle prisen have været i omegnen af 750 millioner kroner.
LÆS OGSÅ: Modegigant begrænser tilbagegang efter svær periode
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter