Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Gamle kønsroller i butikken: Målrettede kvinder køber tøj til deres mænd

Henning Källqvist, stifter af Care of Carl.




Wednesday den 23 October 2019 kl. 10:27 af: Kristian Holgersen

En herretøjsbutik på nettet har set nærmere på sine kunder, og det viser sig, at kvinder står bag en betydelig del af salget.

Som regel flyder det ikke ligefrem over med mandlige kunder i tøjbutikker til kvinder. Men i herretøjsbutikker er historien lidt en anden, tyder det på.

I hvert fald viser tal fra Care of Carl - en herretøjsbutik på nettet - at 37,1 procent af alle køb bliver foretaget af kvinder.

Ser man på andelen af kvindelige kunder, så ligger niveauet en smule lavere på 28 procent. Det betyder, at de er mere målrettede i deres indkøb og har en højere konverteringsfrekrens end deres mandlige modstykker, skriver Care of Carl i en pressemeddelelse.

- Vi har eksempler på kvindelige kunder, som hver anden eller tredje måned lægger kæmpeordrer på 15-20.000 kroner til deres mænd, siger David Brink i pressemeddelelsen. Han er Country Manager i Care of Carl.

- Hvis vi så samme data fra en webshop udelukkende med kvindetøj, er jeg sikker på, at billedet ville være et helt andet, fortsætter han.

Gamle kønsroller

Indkøb af tøj er i mange tilfælde stadig en kvindeting, også når det gælder herretøj, mener Torsten Grunwald. Han er forfatter til bogen Den velklædte mand og skriver en modeblog.

- Der er heldigvis mange mænd, der selvstændigt og stilbevidst har styring med, hvad der hænger i klædeskabet, siger han i pressemeddelelsen fra Care of Carl.

- Men historisk set har tøj været kvindens domæne, og selv om kønsrollerne har ændret sig markant i de seneste 50 år, er der stadig noget af den traditionelle arbejdsfordeling mellem mand og hustru, der hænger ved, siger Torsten Grunwald

Han mener desuden, at mænd har en tendens til at hænge fast i en bestemt stil eller nogle få udvalgte mærker, mens kvinder generelt er mere opdaterede på det aktuelle modebillede.

Care of Carl blev grundlagt af svenske Henning Källqvist i 2008. Siden 2016 har virksomheden også haft en dansk netbutik.

LÆS OGSÅ: Stræbsomt herretøjsbrand har taget hul på detailsatsning



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD