Dansk A-kendis skal sælge tøj for modebrand
Endnu en moden stjerne får til opgave at stå model for dansk modebrand.
Tidligere har skuespilleren Ulrich Thomsen og skater-stjernen Rune Glifbjerg været kampagnemodeller for modebrandet Matinique.
Men nu er turen kommet til Simon Kvamm, som de fleste kender fra bandet Nephew. Det skriver Branchebladet Tøj på baggrund af en pressemeddelelse.
- Med sin inspirerende musik og personlighed favner Simon Kvamm bredt. Han er selvsikker, men altid med benene solidt plantet på jorden, og han er derfor et godt eksempel på nutidens moderne mand, siger brand director Morten Dybdahl.
- Han har både karakter og kant og er en kæmpe inspiration for mange danske mænd, hvilket afspejler lige præcis det, vi gerne vil være med vores brand. Derfor er Simon det oplagte ansigt for Matinique anno 2019, fortsætter han.
Matinique, der blev stiftet i 1973, fokuserer på at sælge tøj til mænd fra 30-50 år gennem sin egen netbutik og en lang række eksterne forhandlere.
I 2014 skiftede Matinique hænder fra IC Group til DK Company. Den store handel inkluderede også mærkerne InWear, Part Two, Soaked in Luxury og butikskonceptet Companys.
DK Company driver over 250 butikker i Danmark, Norge og Sverige. I 2018 var de med til at sikre en rekordomsætning for hele koncernen på godt tre milliarder kroner, mens bundlinjen lyder på 240 millioner før skat.
LÆS OGSÅ: Kendt influencer skal trække nye kunder til skokæde
Læs hele artiklen på Branchebladet TøjFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter