Discountkæde teamer op med dansk sportsstjerne
I øjeblikket cykler masser af motionister rundt på vejene herhjemme. Dem vil en cykelglad discountkæde gerne have fat i.
At motionscykling lader til at være populært som aldrig før, har de luret hos discountkæden Lidl, som nu lancerer et samarbejde med Rolf Sørensen.
Den tidligere professionelle rytter med 53 sejre på cv’et har været med til at udvikle en serie af energiprodukter til butikkerne.
- Mange af denne her type produkter er normalt vanvittigt dyre, og man skal typisk hen i en særlig cykelforretning for at få fat i dem, siger Rolf Sørensen i en pressemeddelelse fra Lidl.
- Med produktserien i Lidl håber jeg at gøre produkterne mere tilgængelige for både motionscyklisten, der kører 50 kilometersture, men også for elitecykelrytteren, der kører 150 kilometer, fortsætter han.
I serien 'Rolf Sørensen Sports Nutrition' er der blandt andet energipulver til drikkedunken, elektrolyttabletter mod dehydrering og de såkaldte gels - små breve af tyktflydende sukkerstads, som giver lynhurtig energi.
De i alt ni produkter lander i butikkerne 7. juli - samme dag som holdtidskørslen i Tour de France.
En cykelglad discountkæde
Selvom cykelsport godt kan siges at have et blakket ry - både på grund af dopingskandaler i den professionelle verden og konflikter på vejene mellem motionister og bilister - så er det et område, flere discountkæder satser på.
- Hos Lidl er vi i forvejen involveret i cykelverdenen med blandt andet sponsorater af Deceuninck-Quick Step (professionelt cykelhold fra Belgien, red) og børnecykelløbet Tour de Kids, siger Mikko Forsström, CCO i Lidl.
- Og derfor er det også med stor begejstring, at vi nu har fået Rolf Sørensen med ombord. Vi er stolte over, at Rolf har valgt Lidl som eksklusiv samarbejdspartner, og vi håber, at produkterne vil blive taget rigtig godt imod af alle cykelentusiaster,” fortsætter han.
Tidligere har Jesper Skibby været med til at sælge cykeltøj i Rema 1000, mens Bo Hamburger har lagt navn til en kollektion i Netto.
Deres kollega fra 1990’erne, Brian Holm, gik desuden sammen med Lidl sidste år for at sælge tøj fra hans mærke La Flamme Rouge.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter