Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Discountkæde teamer op med dansk sportsstjerne





Wednesday den 26 June 2019 kl. 10:00 af: Kristian Holgersen

I øjeblikket cykler masser af motionister rundt på vejene herhjemme. Dem vil en cykelglad discountkæde gerne have fat i.

At motionscykling lader til at være populært som aldrig før, har de luret hos discountkæden Lidl, som nu lancerer et samarbejde med Rolf Sørensen.

Den tidligere professionelle rytter med 53 sejre på cv’et har været med til at udvikle en serie af energiprodukter til butikkerne.

- Mange af denne her type produkter er normalt vanvittigt dyre, og man skal typisk hen i en særlig cykelforretning for at få fat i dem, siger Rolf Sørensen i en pressemeddelelse fra Lidl.

- Med produktserien i Lidl håber jeg at gøre produkterne mere tilgængelige for både motionscyklisten, der kører 50 kilometersture, men også for elitecykelrytteren, der kører 150 kilometer, fortsætter han.

I serien 'Rolf Sørensen Sports Nutrition' er der blandt andet energipulver til drikkedunken, elektrolyttabletter mod dehydrering og de såkaldte gels - små breve af tyktflydende sukkerstads, som giver lynhurtig energi.

De i alt ni produkter lander i butikkerne 7. juli - samme dag som holdtidskørslen i Tour de France.

En cykelglad discountkæde

Selvom cykelsport godt kan siges at have et blakket ry - både på grund af dopingskandaler i den professionelle verden og konflikter på vejene mellem motionister og bilister - så er det et område, flere discountkæder satser på.

- Hos Lidl er vi i forvejen involveret i cykelverdenen med blandt andet sponsorater af Deceuninck-Quick Step (professionelt cykelhold fra Belgien, red) og børnecykelløbet Tour de Kids, siger Mikko Forsström, CCO i Lidl.

- Og derfor er det også med stor begejstring, at vi nu har fået Rolf Sørensen med ombord. Vi er stolte over, at Rolf har valgt Lidl som eksklusiv samarbejdspartner, og vi håber, at produkterne vil blive taget rigtig godt imod af alle cykelentusiaster,” fortsætter han.

Tidligere har Jesper Skibby været med til at sælge cykeltøj i Rema 1000, mens Bo Hamburger har lagt navn til en kollektion i Netto.

Deres kollega fra 1990’erne, Brian Holm, gik desuden sammen med Lidl sidste år for at sælge tøj fra hans mærke La Flamme Rouge.

LÆS OGSÅ: Tidligere kæde dukker op som varemærke i Lidl



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD