Dansk stjernekok er spydspids i ny Lidl-satsning
Discountkæden Lidl præsenterer en ny serie af fødevarer, hvor stjernekok har været med til at udvælge leverandørerne.
Michelinkokken Wassim Hallal, som er chef i restauranten Frederikshøj i Aarhus, har været med til at udvikle en ny produktserie hos Lidl.
Produktserien består af mere eksklusive fødevarer - ofte fra små danske producenter - og tager udgangspunkt i stjernekokkens egne opskrifter, skriver discountkæden i en pressemeddelelse.
- Vores mission er at give danskerne den bedste kvalitet til den bedste pris, og vi arbejder konstant ud fra den mission, når vi vælger varer og leverandører på tværs af vores sortiment, siger Mikko Forsström. Han er indkøbsdirektør for Lidl.
- Nu lancerer vi produktserien med Wassim, som er næste led i vores strategi og et godt eksempel på, hvor vigtigt kvalitet er for os, siger indkøbsdirektør for Lidl, fortsætter han.
Kokkens valg
Wassim Hallal har valgt en række danske leverandører i forbindelse med produktserien. Der er tale om lokale bagere, mejerier og fiskeauktioner, skriver Lidl.
I feltet af leverandører er Mols Organic.
- Wassim tænker anderledes, og vi har fået et helt nyt perspektiv på den måde, vi gør tingene på, siger direktør Aksel Rømer.
- Vi har fx udviklet en ny slags brunkage ud fra Wassims opskrift, som ikke ligner den traditionelle. Det har krævet mange smagsprøver og tilpasninger sammen med Wassim for at finde frem til den helt rigtige sammensætning og smag i vores produkter, fortsætter han.
- Der er masser af takeaway
Ifølge Wassim Hallal går danskerne for lidt ud af madlavningen.
- Vi danskere har så utroligt travlt, at det ofte går ud over vores mad. Jeg vil gøre det nemmere at tilberede et velsmagende og lækkert måltid mad, hvor smagen og kvaliteten er i top, siger han.
- Der er masser af færdigretter og takeaway, der gør hverdagen nem, men vi skal tænke over det, vi spiser. Vi skal nyde smagen, duften, konsistensen. Mad er ikke noget, der bare skal overstås, det skal være en højtid igen, siger Wassim Hallal.
De første produkter lander i butikkerne den 1. november.
LÆS OGSÅ: Møbelkæde indgår samarbejde med kendt foredragsholder
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter