Modegigant begrænser tilbagegang efter svær periode
Selvom resultatet før skat falder med 68 procent, så bliver modegigant belønnet for at overgå analytikernes forventninger.
En af de absolutte modegiganter på nettet - Asos - har netop præsenteret nøgletallene for regnskabsåret 2018/19.
Mest iøjnefaldende er det måske, at resultatet før skat går hele 68 procent tilbage til godt 33 millioner britiske pund - svarende til 285 millioner kroner.
På forhånd havde analytikerne dog endnu lavere forventninger, så resultatet har fået Asos’ aktier til at stige markant fra morgenstunden, skriver Finans.
Gennem regnskabsåret har Asos været ramt af problemer på sine lagre i USA og Europa, og det har lagt en dæmper på salget.
- Det har været et afgørende regnskabsår for Asos, hvor vi har investeret markant i at ruste vores platform til fremtidig vækst, siger CEO for Asos, Nick Beighton, i en kommentar til regnskabet.
- Desværre har processen skabt flere operationelle udfordringer, end vi havde forventet. Men i de seneste måneder har vi gjort betydelige fremskridt, så selvom der stadig er meget, der skal gøres, er vi nu en god position forud for det kommende regnskabsår.
Trods operationelle problemer, så fortsatte omsætningen med at stige. I det netop overståede regnskabsår lå den på 2,7 milliarder pund - en fremgang på 13 procent i forhold til året før.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter