Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Flere handler online med tablets og telefoner

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 11 March 2014 kl. 10:24 af: Freja Thorbech

Kunderne handler i langt højere grad på nettet med tablets og smartphones, viser en ny undersøgelse.

Kunderne tyr i langt højere grad til smartphones eller tablets, når de handler online.

41 procent købte sidste år produkter via deres tablet sammenlignet med 28 procent i 2012, mens 43 procent i 2013 købte ind online med deres smartphone mod 30 procent i 2012. Det viser en ny undersøgelse fra revisions-, skatte- og rådgivningshuset PwC.

Samtidig svarer mere end halvdelen, at de handler på nettet, fordi de her får bedre tilbud end i de fysiske butikker. Og det bør give anledning til eftertanke i detailbranchen mener partner i PwC, Henrik Trangeled Kristensen.

- Forbrugerne vil have det hele, og de vil have det nu. Derfor er det nødvendigt for detailhandelen at finde ud af, hvordan de kan give kunderne det, de efterspørger, på en rentabel måde. Der er et stadigt stigende behov for, at forhandlerne ændrer deres forretning og ikke blot tilføjer flere kanaler, siger han i en udtalelse.

De sociale medier spiller en stor rolle

Forbrugerne begynder samtidig i langt højere grad, at lægge deres indkøb hos de samme forhandlere.

Når bliver bedt om ud fra en liste over 30 kendte indenlandske detailhandlende at angive antallet af forhandlere, som de har købt varer hos inden for de seneste 12 måneder, svarer 15 procent, at de kun har handlet hos en enkelt forhandler. Det er en fordobling sammenlignet med 2012.

Også de sociale medier spiller en langt højere rolle end tidligere. 59 procent af respondenterne i undersøgelsen siger, at de følger deres favoritmærker eller -forhandlere på de sociale medier. Det samme antal svarer også, at de har opdaget et mærke på de sociale medier, som de efterfølgende har udviklet en interesse for.

- Forhandlerne er godt klar over, at de er nødt til at tiltrække forbrugerne og få dem til at følge dem på de sociale medier. Antallet af forbrugere i vores undersøgelse, som har besøgt de sociale medier, fordi de har fået en personlig opfordring via e-mail eller sms, er steget fra 9 procent i 2012 til 21 procent i dette års undersøgelse, siger Henrik Trangeled Kristensen.

Undersøgelsen fra PwC omfatter mere end 15.000 internethandlende i 15 lande.

LÆS OGSÅ: Sådan shopper mænd og kvinder på nettet



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD