Familie droppede stor kæde: Nu kører de forretningen selv
Efter flere år under en stor isenkræmmerkæde, valgte en familie at gå solo med deres egne satsninger. Det har de ikke fortrudt.
For to år siden opsagde familien Krogh samarbejdet med en stor isenkræmmerkæde for at køre forretningen videre fuldstændig på egne præmisser. Og det løber indtil videre rundt.
Deres familieejede virksomhed har i dag fysiske butikker i Rønnede og Præstø, mens de også driver en stor netbutik med afdelinger i både Danmark, Sverige og Tyskland.
- Vi er stolte af at have været en del af Kop & Kande, men til sidst voksede vi fra hinanden. Vi havde set potentialet i vores webshop og et styrket samarbejde med vores hovedleverandører gennem den direkte kontakt, siger medejer Natasja Søndergaard, født Krogh, i en pressemeddelelse.
Netbutikken KopK har kørt som et selvstændigt projekt gennem 10 år og står i dag for 80 procent af den samlede omsætning i virksomheden.
Kunder vender tilbage
Ifølge Natasja Søndergaard er det vigtigt at fokusere på kerneværdier som troværdighed og god kundeservice, hvis man skal have en chance for at klare sig på det ellers pressede marked for isenkræmmere.
- Mange tror måske, at man ikke kan klare sig som lille butik i konkurrence med en stor kæde, men det er ikke vores oplevelse, siger hun og uddyber:
- Vi har mange tilbagevendende kunder, som sætter pris på, at vi ikke er en kæmpe virksomhed, der kanvære svær at komme i kontakt med. Vi er helt nede på jorden og tæt på kunder og leverandører.
Flere års erfaringer
Familien Krogh kan trække på mange års erfaring som isenkræmmere.
- Vi fik egen butik, da mine forældre i 1999 købte Køkkengrej på Tagensvej i København, som tre år senereovergik til kædesamarbejde med Kop & Kande, siger Natasja Søndergaard.
Derefter rykkede familien til Faxe, hvor de overtog en af kædens skrantende butikker. Nogle år senere kom netbutikken til verden.
- Vi startede i et baglokale, men i 2017 rykkede vi til større lokaler her i Rønnede. Sidste sommer kunne vi endda fejre, at vores tyske og svenske webshops kom op at køre, så vi er klar til at indtage det udenlandske marked, siger Natasja Søndergaard.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter