Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Familie droppede stor kæde: Nu kører de forretningen selv





Wednesday den 4 September 2019 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Efter flere år under en stor isenkræmmerkæde, valgte en familie at gå solo med deres egne satsninger. Det har de ikke fortrudt.

For to år siden opsagde familien Krogh samarbejdet med en stor isenkræmmerkæde for at køre forretningen videre fuldstændig på egne præmisser. Og det løber indtil videre rundt. 

Deres familieejede virksomhed har i dag fysiske butikker i Rønnede og Præstø, mens de også driver en stor netbutik med afdelinger i både Danmark, Sverige og Tyskland.

- Vi er stolte af at have været en del af Kop & Kande, men til sidst voksede vi fra hinanden. Vi havde set potentialet i vores webshop og et styrket samarbejde med vores hovedleverandører gennem den direkte kontakt, siger medejer Natasja Søndergaard, født Krogh, i en pressemeddelelse.

Netbutikken KopK har kørt som et selvstændigt projekt gennem 10 år og står i dag for 80 procent af den samlede omsætning i virksomheden.

Kunder vender tilbage

Ifølge Natasja Søndergaard er det vigtigt at fokusere på kerneværdier som troværdighed og god kundeservice, hvis man skal have en chance for at klare sig på det ellers pressede marked for isenkræmmere.

- Mange tror måske, at man ikke kan klare sig som lille butik i konkurrence med en stor kæde, men det er ikke vores oplevelse, siger hun og uddyber:

- Vi har mange tilbagevendende kunder, som sætter pris på, at vi ikke er en kæmpe virksomhed, der kanvære svær at komme i kontakt med. Vi er helt nede på jorden og tæt på kunder og leverandører.

Flere års erfaringer

Familien Krogh kan trække på mange års erfaring som isenkræmmere.

- Vi fik egen butik, da mine forældre i 1999 købte Køkkengrej på Tagensvej i København, som tre år senereovergik til kædesamarbejde med Kop & Kande, siger Natasja Søndergaard.

Derefter rykkede familien til Faxe, hvor de overtog en af kædens skrantende butikker. Nogle år senere kom netbutikken til verden.

- Vi startede i et baglokale, men i 2017 rykkede vi til større lokaler her i Rønnede. Sidste sommer kunne vi endda fejre, at vores tyske og svenske webshops kom op at køre, så vi er klar til at indtage det udenlandske marked, siger Natasja Søndergaard.

LÆS OGSÅ: Imerco vil have sine egne mærker frem i lyset



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD