Kop & Kande dropper samarbejde - prisen blev for høj
Kædens interesser kommer før alt andet. Derfor har Kop & kande droppet samarbejdet med en større partner.
Isenkræmmerkæden Kop & Kande ejes af 94 medlemsbutikker. De har valgt at droppe samarbejdet med Group Nordic, som har hjulpet kæden med en lang række administrative opgaver.
- Efter ni år i Group Nordic har vi i Kop & Kande brug for at handle på vores egne vegne. Kæden har været storebror i samarbejdet, og når vi kiggede på de ændringer, vi stod overfor, var vores vurdering, at prisen for at være med var for høj i forhold til det udbytte, vi kunne forvente. Nu har vi friheden til udelukkende at fokusere på egne interesser, og det giver et mere agilt og fremtidssikret Kop & Kande, siger administrerende direktør i Kop & Kande a.m.b.a., Peter Rønn i en pressemeddelelse.
Kop & Kande har over weekenden offentliggjort, at kæden har landet et overskud på 20,5 millioner kroner. Nettoomsætningen gik dog tilbage fra 498 millioner kroner i 2017 til 466 millioner kroner i 2018.
- Det skyldes primært, at kæden ved årets indgang afsluttede samarbejdet med et medlem, der drev en stor webshop. Siden har nye butikker sluttet sig til Kop & Kande. Den samlede detailomsætning fra butikker og kæder udgør tilsammen en lille milliard kroner, skriver Kop & Kande i pressemeddelelsen.
LÆS OGSÅ: Kop & Kande investerer millioner for at konkurrere med Amazon
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter