Kop & Kande præsenterer flot regnskab
Den medlemsejede isenkræmmerkæde Kop & Kande har klaret sig over al forventning. Det viser årsregnskabet for 2015.
Kop & Kande har klaret sig rigtig fint de seneste år. Og dette år er ikke nogen undtagelse.
Omsætningen er vokset fra 430 millioner kroner til knap 469 millioner kroner. Omsætningen er derfor gået frem med 8 procent, og det er dobbelt så meget som forventet. Overskuddet er også vokset og er endt på 26,2 millioner kroner. Det melder Kop & Kande ud i en pressemeddelelse.
Årsregnskabet er for første gang udarbejdet som et koncernregnskab, og omsætningen på 469 millioner kroner gælder kun for kædekontorets aktiviteter. Ser man på de 96 butikkers samlede detailomsætning, er den noget højere.
- Butikkernes samlede detailomsætning lander på en lille milliard kroner inklusive moms med et resultat på 48 millioner kroner. Det samlede nettoresultat for kæde og butikker lander således på 74 millioner kroner og et EBITDA på 94 millioner kroner, skriver Kop & Kande i pressemeddelelsen.
Sund struktur
Koncernen peger selv på, at det gode resultat skyldes en fornuftig og gennemtænkt struktur. Her har man blandt andet fokuseret på at sammensmelte on- og offlinehandel, hvorfor nethandlen også er gået markant frem.
- Vores butikker gør hver eneste dag et kæmpe stykke arbejde for at give kunderne den bedste service. Butiksejerne og deres medarbejdere er dygtige og fuldt klædt på til opgaven, og det betaler sig. Dét, at vi som kæde og butikker er indbyrdes afhængige, skaber en rigtig stærk kultur hos os – og resultatet er, at vi i år udlodder lige knap 25 millioner i udbytte til de 96 butikker, og de penge gør jo rigtigt god gavn præcist dér, siger Peter Rønn, der er administrerende direktør i Kop & Kande a.m.b.a, i pressemeddelelsen.
Han understreger, at det netop er opsætningen med den andelsejede form, der har givet succes.
- Vores kunder er helt almindelige danskere, der vægter kvalitet, personlig og kompetent betjening, og som godt kan lide tanken om, at de kan være ret sikre på, at Dorthe fra Kop & Kande i Århus også er hende, de møder næste gang, de skal handle hos en kompetent fagperson.
LÆS OGSÅ: Kop & Kande lancerer cross channel-tiltag
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter