Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Kop & Kande præsenterer flot regnskab

Foto: detailfolk.dk



Monday den 14 March 2016 kl. 11:00 af: Lise Møller Schilder

Den medlemsejede isenkræmmerkæde Kop & Kande har klaret sig over al forventning. Det viser årsregnskabet for 2015.

Kop & Kande har klaret sig rigtig fint de seneste år. Og dette år er ikke nogen undtagelse.

Omsætningen er vokset fra 430 millioner kroner til knap 469 millioner kroner. Omsætningen er derfor gået frem med 8 procent, og det er dobbelt så meget som forventet. Overskuddet er også vokset og er endt på 26,2 millioner kroner. Det melder Kop & Kande ud i en pressemeddelelse.

Årsregnskabet er for første gang udarbejdet som et koncernregnskab, og omsætningen på 469 millioner kroner gælder kun for kædekontorets aktiviteter. Ser man på de 96 butikkers samlede detailomsætning, er den noget højere.

- Butikkernes samlede detailomsætning lander på en lille milliard kroner inklusive moms med et resultat på 48 millioner kroner. Det samlede nettoresultat for kæde og butikker lander således på 74 millioner kroner og et EBITDA på 94 millioner kroner, skriver Kop & Kande i pressemeddelelsen.

Sund struktur

Koncernen peger selv på, at det gode resultat skyldes en fornuftig og gennemtænkt struktur. Her har man blandt andet fokuseret på at sammensmelte on- og offlinehandel, hvorfor nethandlen også er gået markant frem.

- Vores butikker gør hver eneste dag et kæmpe stykke arbejde for at give kunderne den bedste service. Butiksejerne og deres medarbejdere er dygtige og fuldt klædt på til opgaven, og det betaler sig. Dét, at vi som kæde og butikker er indbyrdes afhængige, skaber en rigtig stærk kultur hos os – og resultatet er, at vi i år udlodder lige knap 25 millioner i udbytte til de 96 butikker, og de penge gør jo rigtigt god gavn præcist dér, siger Peter Rønn, der er administrerende direktør i Kop & Kande a.m.b.a, i pressemeddelelsen.

Han understreger, at det netop er opsætningen med den andelsejede form, der har givet succes.

- Vores kunder er helt almindelige danskere, der vægter kvalitet, personlig og kompetent betjening, og som godt kan lide tanken om, at de kan være ret sikre på, at Dorthe fra Kop & Kande i Århus også er hende, de møder næste gang, de skal handle hos en kompetent fagperson.

LÆS OGSÅ: Kop & Kande lancerer cross channel-tiltag



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD