Kop & Kande i endnu et millionoverskud
Den frivillige isenkræmmerkæden fastholder tidligere års solide drift og kan for fjerde år i træk melde om et millionoverskud.
Butikkerne i den frivillige Kop & Kande-kæde kan glæde sig over et udbytterigt år.
På trods af, at kædens omsætning er faldet fra 389,7 millioner kroner i 2012 til 378,7 millioner kroner i 2013, tjener Kop & Kande fortsat penge i et ellers presset marked.
Kop & Kande-kæden fik i sidste regnskabsår et resultat på 17,3 millioner kroner mod godt 16 millioner kroner året før. Heraf ryger 15,8 millioner kroner direkte i butiksejernes lommer. Samtidig har butikkerne et samlet overskud på 27 millioner kroner.
– I et år hvor det samlede marked er gået tilbage med 4-5 procent, er vi tilfredse med årets resultat. Vi er en solid og stærk kæde, ejet af butikkerne, vi har ingen kassekredit, ingen gæld, og vi har styr på vores bundlinje. Derfor er vi også stolte over, at vi i år kan præsentere vores medlemmer for et overskud, der ligger 1,5 millioner over sidste års overskud, siger adm. direktør Peter Rønn i en udtalelse.
Det er fjerde år i træk, at kæden kan melde om et overskud.
Et stort cross channel-fokus
Kop & Kande blev omdannet til et medlemsejet a.m.b.a. for fire år siden og har et klar fokus på at optimere og professionalisere sin forretning. Isenkræmmerkæden har et vækstmål på 3 procent og i et forsat faldende marked, kræver det mere end faglighed og viden om produkterne, erkender den adm. direktør.
- Vi skal på alle måder skabe den absolut bedste købsoplevelse. Det betyder, at vi også løbende ser på, hvordan vi udvikler vores sortiment, ligesom vi i 2014 generelt har sat turbo på kundefokus – og den indsats har indtil videre resulteret i en omsætning, der ligger på index 109 over sidste år. Vi er desuden langt fremme med at udvikle og implementere vores cross channel-strategi, siger Peter Rønn, der tidligere her på detailfolk.dk har spået, at netop cross channel er vejen til succes i detailåret 2014.
LÆS OGSÅ: Detailåret 2014: Topchefernes bud på vinderopskriften
Og målet for Kop & Kande er da også, at kunderne skal have samme gode oplevelse, uanset om de handler dag eller nat, i butik eller på webshop. Derfor har man forsøgt at eliminere grænsen mellem offline- og online-handel, og både i webshoppen og i den fysiske butik har isenkræmmerne stillet skarpt på et bredt varesortiment, høj service og solid faglighed.
Kop & Kande har 95 butikker rundt om i landet.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter