Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Kop & Kande i endnu et millionoverskud

Foto: detailfolk.dk



Monday den 10 March 2014 kl. 09:20 af: Freja Thorbech

Den frivillige isenkræmmerkæden fastholder tidligere års solide drift og kan for fjerde år i træk melde om et millionoverskud.

Butikkerne i den frivillige Kop & Kande-kæde kan glæde sig over et udbytterigt år.

På trods af, at kædens omsætning er faldet fra 389,7 millioner kroner i 2012 til 378,7 millioner kroner i 2013, tjener Kop & Kande fortsat penge i et ellers presset marked.

Kop & Kande-kæden fik i sidste regnskabsår et resultat på 17,3 millioner kroner mod godt 16 millioner kroner året før. Heraf ryger 15,8 millioner kroner direkte i butiksejernes lommer. Samtidig har butikkerne et samlet overskud på 27 millioner kroner.

– I et år hvor det samlede marked er gået tilbage med 4-5 procent, er vi tilfredse med årets resultat. Vi er en solid og stærk kæde, ejet af butikkerne, vi har ingen kassekredit, ingen gæld, og vi har styr på vores bundlinje. Derfor er vi også stolte over, at vi i år kan præsentere vores medlemmer for et overskud, der ligger 1,5 millioner over sidste års overskud, siger adm. direktør Peter Rønn i en udtalelse.

Det er fjerde år i træk, at kæden kan melde om et overskud.

Et stort cross channel-fokus

Kop & Kande blev omdannet til et medlemsejet a.m.b.a. for fire år siden og har et klar fokus på at optimere og professionalisere sin forretning. Isenkræmmerkæden har et vækstmål på 3 procent og i et forsat faldende marked, kræver det mere end faglighed og viden om produkterne, erkender den adm. direktør.

- Vi skal på alle måder skabe den absolut bedste købsoplevelse. Det betyder, at vi også løbende ser på, hvordan vi udvikler vores sortiment, ligesom vi i 2014 generelt har sat turbo på kundefokus – og den indsats har indtil videre resulteret i en omsætning, der ligger på index 109 over sidste år. Vi er desuden langt fremme med at udvikle og implementere vores cross channel-strategi, siger Peter Rønn, der tidligere her på detailfolk.dk har spået, at netop cross channel er vejen til succes i detailåret 2014.

LÆS OGSÅ: Detailåret 2014: Topchefernes bud på vinderopskriften

Og målet for Kop & Kande er da også, at kunderne skal have samme gode oplevelse, uanset om de handler dag eller nat, i butik eller på webshop. Derfor har man forsøgt at eliminere grænsen mellem offline- og online-handel, og både i webshoppen og i den fysiske butik har isenkræmmerne stillet skarpt på et bredt varesortiment, høj service og solid faglighed.

Kop & Kande har 95 butikker rundt om i landet.

LÆS OGSÅ: Isenkræmmerkæde leverer flot overskud



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD