Fakta forklarer: Derfor endte vi som bundprop
På en ny opgørelse er Fakta den mindst foretrukne dagligvarekæde hos forbrugerne. Informationsdirektør ved godt hvorfor.
Onsdag kunne Detailfolk bringe en opgørelse fra konsulenthuset Loyalty Group over de dagligvarekæder, som har de mest loyale og tilfredse kunder.
De udenlandske discountkoncepter Rema 1000 og Lidl klarede sig bedst.
Så god var analysen ikke ved deres direkte konkurrent Fakta, som nu er rosinen i pølseenden efter flere års bundplaceringer.
Men det har en forklaring, og en plan er allerede sat i værk, lyder det fra informationsdirektøren hos Coop i en kommentar til BT.
- For Faktas vedkommende skyldes det, at vi har haft en hel del nedslidte butikker, siger Jens Juul Nielsen til avisen.
- Så det, vi gør nu, er, at vi moderniserer bygningerne. Samtidig forsøger vi at modernisere vores varesortiment med mere økologi og kød, hvor der er taget hensyn til dyrevelfærd, fortsætter informationsdirektøren.
Udsigt til bedre tider
Efter at have tabt penge i flere år, så har Fakta efterhånden fået forretningen tilbage på rette spor. Sådan har meldingerne lydt ved flere lejligheder.
I forbindelse med Coops årsregnskab for 2017 blev en forandring af Fakta-kæden også nævnt som en af de faktorer, der havde været med til at hæve bundlinjen til 624 millioner kroner - tæt på en fordobling.
Senest har kædedirektør Stina Glavind lovet et overskud i de kommende år, skriver Fødevarewatch.
BrandIndex Dagligvarer 2018
En kortlægning af 4.300 privatkunders loyalitet og tilfredshed med deres primære dagligvarekæde ligger til grund for analysen. Den tager udgangspunkt i følgende syv kategorier:
Tilgængelighed, Servicekvalitet, Produktkvalitet, Værdi for pengene, Tillid, Økologi, Image.
Kilde: Loyalty Group
LÆS OGSÅ: Dagligvarekæder: Her er kunderne mest tilfredse og loyale
Læs hele artiklen på BTFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter