Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Fakta forklarer: Derfor endte vi som bundprop

Foto: detailfolk.dk



Friday den 9 November 2018 kl. 09:16 - Kilde: BT

 

På en ny opgørelse er Fakta den mindst foretrukne dagligvarekæde hos forbrugerne. Informationsdirektør ved godt hvorfor.

Onsdag kunne Detailfolk bringe en opgørelse fra konsulenthuset Loyalty Group over de dagligvarekæder, som har de mest loyale og tilfredse kunder.

De udenlandske discountkoncepter Rema 1000 og Lidl klarede sig bedst.

Så god var analysen ikke ved deres direkte konkurrent Fakta, som nu er rosinen i pølseenden efter flere års bundplaceringer.

Men det har en forklaring, og en plan er allerede sat i værk, lyder det fra informationsdirektøren hos Coop i en kommentar til BT.

- For Faktas vedkommende skyldes det, at vi har haft en hel del nedslidte butikker, siger Jens Juul Nielsen til avisen.

- Så det, vi gør nu, er, at vi moderniserer bygningerne. Samtidig forsøger vi at modernisere vores varesortiment med mere økologi og kød, hvor der er taget hensyn til dyrevelfærd, fortsætter informationsdirektøren.

Udsigt til bedre tider

Efter at have tabt penge i flere år, så har Fakta efterhånden fået forretningen tilbage på rette spor. Sådan har meldingerne lydt ved flere lejligheder.

I forbindelse med Coops årsregnskab for 2017 blev en forandring af Fakta-kæden også nævnt som en af de faktorer, der havde været med til at hæve bundlinjen til 624 millioner kroner - tæt på en fordobling.

Senest har kædedirektør Stina Glavind lovet et overskud i de kommende år, skriver Fødevarewatch.

BrandIndex Dagligvarer 2018

En kortlægning af 4.300 privatkunders loyalitet og tilfredshed med deres primære dagligvarekæde ligger til grund for analysen. Den tager udgangspunkt i følgende syv kategorier:

Tilgængelighed, Servicekvalitet, Produktkvalitet, Værdi for pengene, Tillid, Økologi, Image.

Kilde: Loyalty Group

LÆS OGSÅ: Dagligvarekæder: Her er kunderne mest tilfredse og loyale

Læs hele artiklen på BT


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD