Fakta afslører nyt trecifret million-salgskoncept
Fakta-kæden løfter sløret for, hvordan discountkæden vil være med til at gøre Danmark dobbelt så økologisk frem mod år 2020.
Som led i Coops enorme satsning på økologi melder den store detailhandelskoncern, at Fakta-kæden med sin hidtil største satsning på økologi 'vil være med til at gøre Danmark dobbelt så økologisk frem mod 2020'.
’Løftestangen’ er en ny serie, 365, hvor de første 34 varer netop nu er i butikkerne.
I løbet af det kommende år vil serien blive udvidet til i alt 150 varer. Der er dermed tale om en fordobling af antal økologiske varer i Fakta, de såkaldte private label-produkter, som kun fås i Fakta, oplyser Coop, som står bag Kvickly, Superbrugsen, Dagli´brugsen, Irma og Fakta, i en meddelelse.
LÆS OGSÅ: Kædedirektør vil genskabe Fakta-ånden
Skal være 'usvært'
Målet er, at Fakta-kæden skal øge det årlige salg med cirka 100 millioner kroner.
- Økologi er et helt centralt element i vores nye koncept, som vi kalder F16. Med større udvalg og bedre priser vil vi gøre det lettere at leve økologisk – eller som vi siger i Fakta: Usvært, siger kædedirektør Niels Karstensen i meddelelsen.
Navnet 365 er ifølge kædedirektøren valgt, fordi det skal være nemt at leve økologisk hver dag.
Fakta består af 440 discountbutikker og en omsætning på cirka 10 milliarder kroner. Kæden er i gang med at bygge butikkerne om til det nye F16-koncept, hvor kvalitet, herunder altså økologi, og orden er centralt.
De første 45 butikker er åbnet, og planen er at ombygge og modernisere over 180 butikker de næste 15 måneder.
Stort underskud i 2014
Som omtalt i ’Fakta i fremgang på trods af millionunderskud’ kom Fakta-kæden ud af 2014 med et underskud på 100 millioner kroner, hvilket dog er en forbedring på 30 millioner kroner i forhold til 2013.
Samtidig voksede omsætningen fra 2013 til 2014 med 200 millioner kroner til 10,3 milliarder kroner. I 2014 åbnede discountkæden 26 butikker og lukkede 15.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter