Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Fakta afslører nyt trecifret million-salgskoncept

Foto: detailfolk.dk



Monday den 5 October 2015 kl. 09:36 af: Søren Duran Duus

Fakta-kæden løfter sløret for, hvordan discountkæden vil være med til at gøre Danmark dobbelt så økologisk frem mod år 2020.

Som led i Coops enorme satsning på økologi melder den store detailhandelskoncern, at Fakta-kæden med sin hidtil største satsning på økologi 'vil være med til at gøre Danmark dobbelt så økologisk frem mod 2020'.

’Løftestangen’ er en ny serie, 365, hvor de første 34 varer netop nu er i butikkerne.

I løbet af det kommende år vil serien blive udvidet til i alt 150 varer. Der er dermed tale om en fordobling af antal økologiske varer i Fakta, de såkaldte private label-produkter, som kun fås i Fakta, oplyser Coop, som står bag Kvickly, Superbrugsen, Dagli´brugsen, Irma og Fakta, i en meddelelse.

LÆS OGSÅ: Kædedirektør vil genskabe Fakta-ånden

Skal være 'usvært'

Målet er, at Fakta-kæden skal øge det årlige salg med cirka 100 millioner kroner.

- Økologi er et helt centralt element i vores nye koncept, som vi kalder F16. Med større udvalg og bedre priser vil vi gøre det lettere at leve økologisk – eller som vi siger i Fakta: Usvært, siger kædedirektør Niels Karstensen i meddelelsen.

Navnet 365 er ifølge kædedirektøren valgt, fordi det skal være nemt at leve økologisk hver dag.

Fakta består af 440 discountbutikker og en omsætning på cirka 10 milliarder kroner. Kæden er i gang med at bygge butikkerne om til det nye F16-koncept, hvor kvalitet, herunder altså økologi, og orden er centralt.

De første 45 butikker er åbnet, og planen er at ombygge og modernisere over 180 butikker de næste 15 måneder.

Stort underskud i 2014 

Som omtalt i ’Fakta i fremgang på trods af millionunderskud’ kom Fakta-kæden ud af 2014 med et underskud på 100 millioner kroner, hvilket dog er en forbedring på 30 millioner kroner i forhold til 2013.

Samtidig voksede omsætningen fra 2013 til 2014 med 200 millioner kroner til 10,3 milliarder kroner. I 2014 åbnede discountkæden 26 butikker og lukkede 15.

LÆS OGSÅ: Fakta har succes med nyt koncept



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD