Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Elgigantens topchef: ”Vi har aldrig stået stærkere end nu”

Foto: Elgiganten



Thursday den 23 April 2015 kl. 05:50 af: Freja Thorbech

Elgigantens position på det danske marked har aldrig været bedre end nu, vurderer den adm. direktør.

Elgiganten har længe været betragtet som elektronikbranchens ubestridte konge, men skal man tro topchef Peder Stedal kan konkurrenterne godt forvente at skulle kigge endnu længere efter den førende spiller på det danske elektronikmarked.

I hvert fald vurderer han kædens position på markedet som den bedste nogensinde.

- Vi står ekstremt stærkt og har aldrig stået stærkere end vi gør nu, siger han til detailfolk.dk.

Sidste regnskabsår gik Elgiganten ellers 18 procent tilbage på bundlinjen til et resultat på 107 millioner kroner. Også på toplinjen var der en lille tilbagegang, hvor rekordomsætningen på 5,1 milliarder kroner fra regnskabsåret 2012/13 faldt til 5 milliarder.

Men det er ikke noget, der skræmmer Peder Stedal. Hen henviser til en generel tilbagegang på elektronikmarkedet.

- Vi kommer til at have vækst igen i året, der kommer, og vi kommer til at få et super flot år, siger han og understreger, at han ikke kan gå i nærmere detaljer med de præcise tal.

Godt rustet til fremtiden

Peder Stedal mener derfor, at kæden er godt rustet til fremtiden. Det begrunder han blandt andet med, at kæden med sine 29 varehuse har nogle gode beliggenheder, som man hele tiden sørger for at optimere ved ombygninger eller omplaceringer.

Også hjemmesiden, der tiltrækker mere end 35 millioner besøgende om året, er med til at sikre Elgiganten en unik position på det danske elektronikmarked, mener Peder Stedal.

Og så fremhæver den adm. direktør også kundeopfattelsen, som kæden måler med en særlig smiley-ordning kaldet ”Happy or not”. Den giver kunder mulighed for at bedømme hvert besøg på en dertil indrettet scanner, der står placeret ved udgangene i samtlige varehuse.

LÆS OGSÅ: Elgiganten-smiley skal øge kundefokus

Og der har været en generel tendens til en stigende tilfredshed.

- Vi har målt gennem de sidste tre år og kan se, at trenden er super flot. Det er vi selvfølgelig stolte og glade over, at kunderne vælger os, og det er samtidig et skulderklap til, at det, vi går og gør, er det rigtige, forklarer Peder Stedal.

De gode resultater betyder dog ikke, at Elgiganten vil ligge på den lade side fremadrettet.

- Vi kommer ikke til at blive selvfede og lægge os ned. Vi skal være fremme i skoene og hele tiden have øje på, hvad der sker på markedet, og hvor vi skal hen, siger Peder Stedal.

En hård konkurrencesituation

Han betegner konkurrencesituationen på det danske elektronikmarked som ekstremt hård. Men det er der ikke noget nyt i, slår han fast.

Artiklen fortsætter på næste side


Forrige side 1 2 Næste side

Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD