Elgiganten investerer 20 millioner i nyt reklameunivers
Med et nyt animeret marketingunivers går Elgiganten nu helt nye veje for at få endnu flere kunder i butikken. Se den første reklamefilm her.
Med slogans som "Vi vil være billigst!", eller "Kendte mærkevare billigt!", har prisen altid været det bærende element i positioneringen hos Elgiganten. Men nu skal historien om de gode priser fortælles på en ny og anderledes måde.
Produkterne skal fortælle historien
På søndag søsætter Elgiganten sit nye reklameunivers, hvor der for første gang er tale om et animeret univers, hvor produkterne vækkes til live og selv skal fortælle historien.
- Både branchen og vores produktudvalg har forandret sig meget de seneste år. De produkter vi sælger får en stadig vigtigere rolle i folks hverdag, og kunderne har andre forventninger og stiller større krav til os end før. Det betyder ikke bare at vi må sikre høj kompetence blandt vore ansatte, men det har også indvirkning på, hvordan vi møder og kommunikerer med kunderne, siger adm. direktør Peder Stedal i en udtalelse.
Og dermed fandt Elgiganten tiden moden til at tænke i nye baner.
Investering på 20 miilioner
Reklamekonceptet, der er udviklet af bureauet Forsberg & Co. i Sverige, skal køre i hele Norden og repræsenterer en investering på 20 millioner kroner.
Idéen er, at produkterne vækkes til live efter butikkens lukketid, og via deres individuelle personlighed, der mest af alt minder om karakterene fra "Biler", fortæller pris- eller produkthistorier sammen med deres venner i de forskellige produktkategorier.
- Vi ønsker at markedsføre os overfor vores kunder med lidt mere glimt i øjet end vi har gjort tidligere. Vi skal selvsagt fortsætte med at fortælle om alle vore gode tilbud, og vi håber, at kunderne vil tage godt imod den nye reklameform, siger adm. direktør Peder Stedal.
SE DEN NYE REKLAMEFILM HER:
LÆS OGSÅ: Sådan vil Elgigantens topchef skabe vækst
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter