Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Elgiganten investerer 20 millioner i nyt reklameunivers

Foto: Elgiganten



Friday den 10 October 2014 kl. 10:45 af: Dennis Clausager

Med et nyt animeret marketingunivers går Elgiganten nu helt nye veje for at få endnu flere kunder i butikken. Se den første reklamefilm her.

Med slogans som "Vi vil være billigst!", eller "Kendte mærkevare billigt!", har prisen altid været det bærende element i positioneringen hos Elgiganten. Men nu skal historien om de gode priser fortælles på en ny og anderledes måde.

Produkterne skal fortælle historien

På søndag søsætter Elgiganten sit nye reklameunivers, hvor der for første gang er tale om et animeret univers, hvor produkterne vækkes til live og selv skal fortælle historien.

- Både branchen og vores produktudvalg har forandret sig meget de seneste år. De produkter vi sælger får en stadig vigtigere rolle i folks hverdag, og kunderne har andre forventninger og stiller større krav til os end før. Det betyder ikke bare at vi må sikre høj kompetence blandt vore ansatte, men det har også indvirkning på, hvordan vi møder og kommunikerer med kunderne, siger adm. direktør Peder Stedal i en udtalelse.

Og dermed fandt Elgiganten tiden moden til at tænke i nye baner.

Investering på 20 miilioner

Reklamekonceptet, der er udviklet af bureauet Forsberg & Co. i Sverige, skal køre i hele Norden og repræsenterer en investering på 20 millioner kroner.

Idéen er, at produkterne vækkes til live efter butikkens lukketid, og via deres individuelle personlighed, der mest af alt minder om karakterene fra "Biler", fortæller pris- eller produkthistorier sammen med deres venner i de forskellige produktkategorier.

- Vi ønsker at markedsføre os overfor vores kunder med lidt mere glimt i øjet end vi har gjort tidligere. Vi skal selvsagt fortsætte med at fortælle om alle vore gode tilbud, og vi håber, at kunderne vil tage godt imod den nye reklameform, siger adm. direktør Peder Stedal.

SE DEN NYE REKLAMEFILM HER:





LÆS OGSÅ: Sådan vil Elgigantens topchef skabe vækst



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD