Ecco fremlægger rekordregnskab - disse markeder driver væksten
Skokoncernen Ecco har vendt den negative udvikling fra sidste år. Aldrig har Ecco tjent så mange penge, som nu.
2016 var ikke et godt år for Ecco, der efter ni års fremgang måtte præsentere et faldende overskud.
Men i 2017 er udviklingen vendt - i hvert fald i Asien.
Ecco går stadig tilbage i Europa og USA. Men I Kina, Japan og Sydkorea er der kraftig vækst. Og det har resulteret i, at Ecco kan levere sit bedste regnskab nogensinde. Det skriver flere medier heriblandt Business og Børsen.
Omsætningen voksede med 2 procent til 9,5 milliarder kroner, mens overskuddet endte på 1,4 milliader kroner før skat. Sidste år landede overskuddet før skat på 1,3 milliarder kroner.
- Vi er meget tilfredse. Vi har salgsvækst i de rigtige markeder, i de rigtige salgskanaler og med de rigtige typer produkter, sagde administrerende direktør Steen Borgholm på et pressemøde, ifølge Børsen.
35 procent af Eccos salg foregår nu i Asien, hvor Indien er det næste marked, som Ecco vil erobre.
I 2018 forventer direktøren også moderat fremgang. Der findes i dag 2.232 Ecco-butikker på verdensplan.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter