Topchef forlader sin post hos Ecco
Han har gennem flere år bidraget til Eccos gode resultater, men siger nu op som branding, produkt- og marketingdirektør.
Skokoncernen Ecco må nu sige farvel til sin branding-, produkt- og marketingdirektør, Andreas Wortmann, som selv har besluttet at fortsætte karrieren et andet sted efter femten år i virksomheden.
Det skriver Berlingske Business.
- Vi er kede af at se Andreas gå, for han har siddet på nogle vigtige områder i biksen og virkelig bidraget til de sidste års gode resultater, siger næstformand i Ecco, Karsten Borch, til Berlingske.
Ecco regner med at have fundet “en ny Andreas” inden for ni måneder.
Fik ny direktør i 2016
Sidste år fratrådte den administrerende direktør gennem næsten 12 år, Dieter Kasprzak, ligeledes sin post i Ecco. Han gav dengang stafetten videre til den tidligere finansdirektør, Steen Borgholm, som Detailfolk kunne berette om.
I dag sælges Eccos produkter i 87 lande i mere end 3.300 Ecco-butikker og shop-in-shops og på mere end 14.000 salgssteder rundt om i verden. Virksomheden, der er familieejet, blev grundlagt i Danmark i 1963 og beskæftiger mere end 19.000 mennesker.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter