Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ecco har nu 1000 butikker i Kina

Foto: detailfolk.dk



Friday den 11 September 2015 kl. 09:45 - Kilde: Business.dk

Den danske skoproducent viser skyhøje vækstrater i Kina. Men Ecco har også været i landet siden 1990'erne.

Mange danske virksomheder har været en tur i Kina for at se, om netop deres produkt kunne falde i de kinesiske køberes smag. Nogen har haft stor succes, mens andre har måtte rejse hjem i utide med røde tal på bundlinjen.

Sådan en virksomhed er Ecco dog langt fra. Asien har været et særdeles gavmildt marked for den danske skoproducent. Fra 2009 til 2014 er Ecco's forretning vokset med 199 procent  i Asien og stillehavsområdet. Det viser en undersøgelse, som Berlingske Research har lavet.

 - Den udvikling, vi har set, har været helt unik. Hvis vi ser specifikt på Kina, så er det nok den største markedssucces, som vi nogensinde har oplevet. Vi var slet ikke klar over, hvor stort det ville blive, da vi begyndte derude, siger  finansdirektør i Ecco, Steen Borgholm.
 
Ecco har haft butikker i Kina siden 90'erne. Men det var først for ti år siden, at der kom rigtig gang i forretningen. Og derfor kunne Ecco åbne sin butik nummer 1000 i Kina i år. Steen Borgholm forklarer i den forbindelse, at det er særligt den voksendemiddelklasse, der efterspørger kvalitetsprodukter for at kunne vise, at man har råd til at forkæle sig selv.
 
Danske virksomheder har succes i Østen
 
Det er dog ikke kun Ecco, der har haft succes i Asien. Berlingske Research har undersøgt regnskaberne for en stor gruppe af de største danske virksomheder. Og her kan man se en stor udvikling hos de virksomheder, som har valgt at oplyse deres omsætningen på kontinentet.
 
17 ud af 20 virksomheder er vokset i Asien i perioden 2009-2014 med gennemsnitligt over 140 procent.
 
Mange har da også følt, at de blev nødt til at teste det asiatiske marked, forklarer ledende partner i Quartz+Co, Hans Henrik Beck.
 
- Der er ofte et defensivt element i det. Hvis ikke virksomhederne er dér, hvor det sker, og hvis ikke de ved, hvad der foregår, så kan de ende som Inkariget. De sad på toppen af verden, men missede bare, at dynamikken var et andet sted, siger Hans Henrik Beck til Berlingske Business.
 
Han vurderer, at tiden hvor man kunne være fast follower, er ovre. I dag skal man være fremme i forreste linje for enten at skabe, præge eller respondere på nye tendenser.
 
 

 

Læs hele artiklen på Business.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD