Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ecco satser på sportssko

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 13 February 2013 kl. 10:48

Ved et tilfælde kom Ecco til at producere sportssko. Et segment som nu har stor succes og vækstpotentiale.

Et par slædepatrulje-støvler til Kronprins Frederik i 2000 blev indgangen til Eccos sports-segment. I dag står for Ecco Sport for op mod 25 procent af Eccos samlede omsætning, og fra 2005 til 2011 er salget af Ecco Sport steget med over 400 procent.

Det skriver Jyllands-Posten.

-Vi er efterhånden blevet en rigtig del af koncernen. Tidligere var vi spredt rundt under Eccos andre afdelinger. Men nu er vi blevet en selvstændig del af virksomheden, som udelukkende fokuserer på sko til forskellige former for sport. Golfskoene er måske de mest omtalte, men vores outdoor-kollektion repræsenterer 71,5 pct. af vores salg, siger Alex Nicolai, direktør for Ecco Sport, til Jyllands-Posten.

En indgang til de yngre forbrugere

Inden for Ecco Sport er der tre kategorier: Golf, Løb og Outdoor.

Sportsskoene er blevet Eccos indgang til at nå de yngre forbrugere, som især tiltrækkes af Løb og Outdoor.

LÆS OGSÅ: Dansk kæde åbner en ny butik i Kina hver tredje dag

I 2011 nåede Ecco butik nummer 1000 på verdensplan.

(Jyllands-Posten)

LÆS OGSÅ: Intersport overtager Athlete's Foot
 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD