Puma åbner 14-dages vindue for selv at designe sko
Findes den også i rød? Nu gør den. I morgen åbner Puma op for, at kunderne selv kan designe deres sneaks - men kun i 14 dage.
Fra i morgen kan man selv styre farverne på sin pumasko. De næste to uger inviterer Puma i samarbejde med Rezet Store på Rådhusstræde i København sine kunder til at sætte deres helt eget præg på deres nye kondisko.
- Man kan helt selv vælge farverne, og det er både på skoen og sålerne, alt helt ud i mindste detalje, kan man få lov til at vælge, siger Pumas marketingchef Mette Helm-Petersen til detailfolk.dk.
2 skotyper og en masse farver
Puma har valgt to forskellige skotyper, man så står frit for at farvelægge. Det fungerer ved at kunderne kan prøve forskellige farvesammensætninger af på ipads i butikken. Når ordren er sendt afsted, går der 4-6 uger, før den selvdesignede sneak lander i Danmark.
Puma har en hjemmeside, hvor det kan lade sig gøre at designe sko, men den sender kun til USA, så hvis man vil sikre sig sit eget design, skal man rykke inden for de næste 14 dage.
Danskerne vil være specielle
- Sneakers skal ikke bare være behagelige, hippe og i høj kvalitet. De skal også afspejle vores personlighed og særlige udtryk. Det er filosofien bag Pumas marketingsstunt, der ifølge Mette Helm-Petersen naturligvis også er tænkt som en brandingbegivenhed, der skal skabe synlighed og fange målgruppen.
- Særligt er det jo for danskerne, at alle gerne vil skabe noget individuelt, skille sig ud fra mængden og være noget specielt, siger Mette Helm-Petersen.
Hun fortæller, at Puma har et mindre set-up i en kuffert, de kan tage ud med, hvis andre butikker falder for idéen, men tanken er, at det er en begrænset periode, så oplevelsen bliver det ekstra speciel.
Puma blev grundlagt i 1948, sælger sine produkter i mere end 120 lande, beskæftiger mere end 9.000 mennesker på verdensplan og har hovedafdelinger i Herzogenaurach i Tyskland, Boston, London og Hong Kong.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter