Dropper næsten halvdelen af siderne i tilbudsavisen
Kunderne får langt færre sider at bladre igennem, når de går på tilbudsjagt i aviserne fra en af Salling Groups kæder.
Tilbudsaviserne fra Føtex bliver tyndere i år.
Dagligvarekæden har besluttet at reducere antallet af sider med 40 procent for at gå i en mere miljø- og klimavenlig retning, skriver Salling Group i en pressemeddelelse.
- Mange af vores kunder er meget glade for den trykte tilbudsavis, som lander i postkassen hver uge. Og det vil fortsætte. Men vi kan gøre en forskel og skåne klimaet ved at reducere antallet af sider i aviserne kraftigt, hvilket vi derfor kommer til at gøre i år, siger Thor Jørgensen. Han er direktør i Føtex.
Selvom tilbudsaviserne fortsat er meget populære, så er antallet af læsere af de trykte udgaver faldende. Thor Jørgensen ser det derfor som en helt naturlig udvikling, at Føtex flytter endnu flere tilbud over på andre kanaler.
Føtex har i de senere år allerede reduceret antallet af sider i avisen, og den markante reduktion i indeværende år vil betyde en besparelse på næsten 3000 tons papir om året - og samtidig en væsentlig besparelse af Salling Groups samlede papirforbrug.
Tilbudsaviser er blevet et varmt emne i dagligvarehandlen. Coop har stoppet omdelingen af aviser fra Dagli’brugsen, mens Superbrugsen og Kvickly nu må deles om en enkelt avis. For nylig lancerede Bilka tilbudsavisen som en podcast.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter