Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dagligvarekæde dropper tilbudsaviserne fra nytår

Foto: detailfolk.dk



Monday den 2 December 2019 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Snart er det slut med husstandsomdelte tilbudsaviser fra en af kæderne i Coop. Efterspørgslen er ikke så stor længere, siger direktør.

Fra årsskiftet dropper Dagli’ Brugsen de husstandsomdelte tilbudsaviser som en del af markedsføringen. Det skriver Coop i en pressemeddelelse.

Gennem en periode har dagligvarekæden skruet ned for brugen af tilbudsaviserne, og nu er tiden så moden til helt at gå væk fra dem.

- Det er det rigtige at gøre, siger Torben B. Andersen. Han er kædedirektør i Dagli’ Brugsen.

- Og det har vist sig, at kunderne ikke efterspørger den trykte tilbudsavis i samme grad som tidligere. Desuden er der rigtig mange, der får tilbuddene online og via vores app, fortsætter han.

Som en service til de kunder, der foretrækker at læse ugens tilbud på papir, vil Dagli’Brugsen stadig trykke et mindre antal aviser - cirka 50 eksemplarer for hver butik - som kunderne selv kan hente, når de handler.

Åbent brev til ministeren

For få dage siden offentliggjorde Coop et åbent brev til klimaminister Dan Jørgensen (A), hvor idéen om et generelt forbud mod trykte tilbudsaviser bliver luftet.

- I en klimatid hvor vi snakker om, hvad vi alle sammen kan gøre for at reducere klimapåvirkningen, synes vi, det er en umiddelbart god idé, der ligger lige til højrebenet, siger Peter Høgsted ifølge TV2. Han er administrerende direktør i Coop.

På tre år har Coop skåret antallet af tilbudsaviser ned med 40 procent, “men vi kan ikke gå længere uden at sende kunderne i armene på konkurrenterne,” skrev dagligvarekoncernen på LinkedIn i sidste uge.

Rival: Test idéen selv

Konkurrenten Salling Group kalder et forbud mod tilbudsaviser for unødvendig. Men pressechefen, Kasper Reggelsen, er alligevel ikke helt afvisende.

- Det er bestemt en interessant idé, og derfor synes vi også, det vil være rigtig spændende, hvis Coop vil teste den, for at se om det er noget, der vinder gehør hos forbrugerne, siger han til Finans.

Ifølge Coop kræver produktionen af tilbudsaviser 300.000 fældede træer om året, mens det samlede udslip af CO2 skulle være på 336.000 tons.

LÆS OGSÅ: Coop til minister: Forbyd trykte tilbudsaviser



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD