Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

To dagligvarekæder slår tilbudsaviserne sammen

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 21 January 2020 kl. 11:40 af: Kristian Holgersen

Kvickly og Superbrugsen smelter sammen på avisfronten. Det skaber et stærkere produkt, mener salgsdirektør.

To af de store dagligvarekæder i Coop - Superbrugsen og Kvickly - stopper med at udkomme med hver sin tilbudsavis.

I stedet bliver de fra denne uge blevet lagt sammen til en fælles avis, hvor tilbuddene gælder for begge kæder. Der er tale om et forsøg, som løber over de næste måneder, skriver Coop i en pressemeddelelse.

Hensynet til klimaet spiller en central rolle i beslutningen, men ifølge salgschefen fra Kvickly - Thomas Nielsen - har det også gavnet tilbudsavisens kvalitet.

- Vi synes, det er lykkes at skabe en avis, der tilsammen er stærkere end de to har været hver for sig. Her er alt det bedste fra begge kæder samlet. Men det afgørende er selvfølgelig, hvordan kunderne reagerer, siger han.

Åbenlyst frådseri

Fra årsskiftet stoppede Coop desuden med at uddele trykte tilbudsaviser fra Dagli’Brugsen, og gennem de seneste to år er den samlede mængde reduceret med 40 procent. 

- Med de klimaudfordringer verden står med, giver det ingen mening, at der hvert år bliver trykt og husstandsomdelt tilbudsaviser i Danmark, som kræver, at der fældes flere end 300.000 træer årligt, svarende til 336.000 tons CO2, siger Peter Høgsted. Han er administrerende direktør i Coop.

- Derfor undrer det mig meget, at vores politikere fortsat ser passivt på dette åbenlyse frådseri, fortsætter han.

Kan ikke gå enegang

Helt at afskaffe de trykte tilbudsaviser er endnu ikke på tale, fordi de digitale kanaler ikke er en fuldgod erstatning.

- Vi er kommet langt, og har fået nogle nye digitale kanaler, som stadig flere kunder bruger – og som hverken kræver trykning eller distribution, siger Jesper K. Andersen, kædedirektør for Superbrugsen.

- Men den trykte avis har stadig så stor betydning for salget, at vi ikke kan stoppe distributionen alene. Der skal fælles regler til i branchen, fortsætter han.

Den nye fælles tilbudsavis gælder fra 24. januar.

LÆS OGSÅ: Coop gør møbelsatsning til selvstændigt selskab



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD