Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Discount-feberen ebber ud

Kiwi er en af de kæder, som indehaver og adm. direktør i Retail Institute Scandinavia, Henning Bahr, vurderer vil få det svært.
Foto: Kiwi



Wednesday den 4 December 2013 kl. 08:55 - Kilde: Børsen

De danske discountkæder kan godt forberede sig på en overlevelseskamp, viser en ny prognose. Særligt to kæder er i farezonen.

De lyse tider er ved at være forbi for de danske discountsupermarkeder.

Væksten i detailsektoren flader nu ud efter ti år med uafbrudt vækst, og det kan koste en eller flere af de seks discountkæder i Danmark livet, forudser analysefirmaet Retail Institute Scandinavia i en ny prognose om dansk dagligvarehandel frem mod 2023. Det skriver Børsen. 

Henning Bahr, indehaver og adm. direktør i Retail Institute Scandinavia, siger til avisen, at særligt Aldi og Kiwi er i farezonen, hvis man tager udgangspunkt i deres regnskaber. Begge kæder har de seneste år tabt penge på driften.

Henning Bahr spår også, at butiksdød vil ramme discountsektoren efter 2018. Det sker fordi kæder som Netto, Fakta og Rema 1000, der har nydt godt af finanskrisen, fortsætter med at åbne alt for mange butikker, vurderer han.

LÆS OGSÅ: Discountsupermarkeder uddanner ansatte i høflighed

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD