Digitale spil giver butikskæde tusinder af leads
Kampagnens resultater
- 112.111 unikke besøgende (total antal, der har været på spillesitet)
- 34.116 Unikke deltager (Deltageren tæller kun for én, selvom vedkommende har spillet flere gange.)
- 21.462 Nye Permission (Nyhedsinteresse og spil aktiveringen er én af grundende antal.)
- 14.832 Nye permissions (Mailadresser, som Fleggaard ikke har haft i deres database før.)
- 6.630 Reaktivering af permissions (Mailadresser, som Fleggaard kender fra databasen, men som er inaktive, dvs. har afmeldt mailen på et tidspunkt.)
Kilde: Scratcher
Grænsekøbmand bruger digitale spil i sin markedsføring. Resultaterne af den seneste kampagne er blevet lagt frem.
Muligheden for at bruge digitale spil i markedsføringen - såkaldt gamification - bliver udnyttet af flere og flere.
Blandt dem er den kendte grænsekøbmand Fleggaard, som har inkluderet et lykkehjul i en af sine seneste kampagner. Det endte med at give tusindvis af leads og besøgende, skriver virksomheden bag løsningen, Scratcher, i en pressemeddelelse.
- Vi så en mulighed for at aktivere vores kunder, ved at give dem en værdi i form af guleroden i vinderpræmierne, siger Mette Sørensen. Hun er chef for markedskommunikation hos Fleggaard.
- Samtidig kunne vi afprøve et nyt format i vores marketing. At benytte Lykkehjulet som spil gav god mening, da formålet var leadgenerering, vi så nemlig forskellige cases, hvor Lykkehjulets styrker bl.a. var leadgenerering, fortsætter hun.
Mange leads og besøgende
Lykkehjulet var at finde på alle digitale platforme. Det var en del af Fleggaards hjemmeside og webavis, mens kampagnen også blev markedsført på de sociale medier.
Da Fleggaard endelig gjorde gøre status, så kunne grænsekæden notere 112.000 unikke besøgende og næsten 35.000 unikke deltagere.
Samtidig var kundedatabasen opdateret med mere end 21.000 leads, hvoraf 6.600 var inaktive permissions, som blev konverteret til aktive, lyder det fra Scratcher.
- Havde vi skulle ud og skaffe denne mængde af leads gennem andre værktøjer, kunne det muligvis have kostet os hele 15-20 gange mere, siger Mette Sørensen.
Tidligere har også Jysk haft succes med gamification. I forbindelse med et jubilæum var et lykkehjul med til at få en kvart million kunder til at tilmelde sig kædens nyhedsbrev.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter