Dette niche-marked har stort potentiale
Flere og flere virksomheder i modebranchen kan se fidusen i at udvide deres sortiment for at ramme et niche-marked i udvikling.
Den stigende efterspørgsel på tøj i større størrelser end de "normale" str. 36-44 er ved at få designernes øjne op for potentialet i plus-size-markedet.Både store koncerner og mindre brands er begyndt at lancere tøj i plus-størrelser. Det drejer sig blandt andet om mærker som Bestseller, Carmakoma, Marc Lauge og ALLSIZE.
Det skriver Dansk Mode og Textil.
- Butikkerne og branchen er pressede og er nødt til at finde nye forretningsområder, hvis de vil overleve, siger Heinrich Gustafson, direktør i børnetøjsvirksomheden Need Clothing Denmark, som har specialiseret sig i plus-size tøj til børn, til Dansk Mode og Textil.
Og plus-size markedet har i denne sammenhæng stort potentiale.
LÆS OGSÅ: Modegiganter kæmper om niche-markeder
Der er penge at hente
Sidste år konkluderede analysevirksomheden NPD i det amerikanske nyhedsbrev NRF smartbrief, at der er penge at hente i plus-size markedet. Og de seneste år er flere virksomheder altså begyndt at satse på plus-size.
I november 2012 kunne detailfolk.dk fortælle at Bestseller lancerede brandet, Junarose, der er specielt designet til større kvinder. Junarose vil efter planen være at finde i butikkerne i sommeren 2013.
LÆS OGSÅ: Dansk tøjgigant laver nyt plus-size brand
I lang tid har det været tøj til større kvinder, som har domineret plus-size markedet, men efterhånden er herre- og børnetøj i højere grad ved at blive repræsenteret.
(Dansk Mode og Textil)
LÆS OGSÅ: Bestseller satser på kurvede kvinder
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter