Modegiganter kæmper om niche-markeder
Flere store tøjkæder forsøger sig nu på forskellige niche-markeder for at sælge mere.
Der er kamp om forbrugernes penge blandt de store tøjkæder. Derfor forsøger flere giganter sig på nye niche-markeder, skriver Jyllands-Posten.
For nylig kunne detailfolk.dk og flere andre medier berette om danske Bestsellers nye mærke Junarosa, der henvender sig til kurvede kvinder.
LÆS OGSÅ: Bestseller satser på kurvede kvinder
Også H&M forsøger sig på et nyt niche-marked. Med den nye konceptkæde &Other Stories vil den svenske kæde til at sælge tøj, sko, tasker og accessories til de mere luksusorienterede forbrugere. Fra foråret kan de danske kvinder købe tøjet fra den nye kæde online og i den nye butik på Strøget i København.
LÆS OGSÅ: H&M åbner luksusbutik på Strøget
Satser ikke nyt uden grund
Og der er en god grund til, at de store tøjkæder giver sig i kast med nye satsninger, mener Peter Mølkjær, der er leder af Deloittes branchegruppe Tekstil.
- Som den aktuelle situation ser ud, er branchen nødt til at have øget fokus på at opbygge brands og designe modeartiklerne. Samtidig er det tydeligt, at der sker en udvikling inden for nicheprodukter som tøj til de større forbrugere – eller et fokus på luksus. Vi ser jo globalt, at flere af de store luksusmærker faktisk klarer sig ret godt, siger han til Jyllands-Posten.
(Jyllands-Posten)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter