Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Danske storcentre nomineret til international pris

Det er realityshowet Fristelsernes Hus, der har sikret Kolding Storcenter en nominering til den internationale Solal-pris.
Foto: Kolding Storcenter



Wednesday den 9 April 2014 kl. 08:55 af: Freja Thorbech

Et realityshow og et par stærke kampagner har været med til at sikre flere danske storcentre nomineringer til en international pris.

Der er god grund til glæde i flere danske storcentre i disse dage.

Fem danske centre har nemlig sikret sig en nominering til den internationale marketingpris Solal, der uddeles i Amsterdam den 15. maj.

Blandt andet er Kolding Storcenter nomineret inden for kategorien sociale medier for sit realityshow Fristelsernes hus, der løb af stablen i efteråret, som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Storcenter lancerer realityshow

Fristelsernes Hus var Kolding Storcenters egen version af et realityshow, hvor ti deltagere skulle bo 20 dage i et hus bygget til lejligheden i storcenteret.

- I forbindelse med centerets 20 års fødselsdag ville vi gerne gøre noget vildt og uprøvet, som kunne fange folks opmærksomhed og signalere, at vi er et ungt center. Samtidig skulle eventen involvere vores kunder, og til det brugte vi Facebook, hvor folk kunne skrive med deltagerne og ’like’ de billeder, som deltagerne lagde op, siger Gitte Lindbo, der er centerchef i Kolding Storcenter, i en udtalelse.

Flere danske centre nomineret i andre kategorier

Det er især det originale koncept og den store positive respons på Facebook, som har givet Fristelsernes Hus en plads i finalen sammen med ti andre storcentre fra blandt andet Athen, Manchester, Reykjavik og Istanbul. Samtidig er Kolding Storcenter nomineret på grund af kampagnens store succes med at involvere kunderne både i centeret og via de sociale medier.

- Det var stor aktivitet på vores Facebook-side, og fra castingen af deltagere i maj til finalen i september fik vi mere end 30 procent nye følgere, siger Gitte Lindbo.

Herhjemme blev Kolding Storcenter allerede i oktober sidste år belønnet for Fristelsernes Hus med titlen som ”Shoppingcentret med Danmarks bedste aktiviteter” ved kåringen af Danmarks Bedste Shoppingcenter 2013.

LÆS OGSÅ: Her er Danmarks bedste shoppingcenter 2013

ICSC Solal Marketing Awards 2014 uddeler priser inden for 11 kategorier, og også inden for nogle af de andre kategorier er Danmark repræsenteret. Blandt andet er Bruun's Galleri og Field's nomineret inden for kategorien traditionel markedsføring med kampagnerne "Passion for Red Fall Fashion" og "Lose Yourself in Fashion". Inden for samme kategori er Vestsjællandscentret nomineret for to kampagner, henholdsvis "Let ́s Beautify" og "Winter Wonderland". Også Rødovre Centrum er nomineret med sit digitale magasin inden for kategorien nye medier.

LÆS OGSÅ: Sådan vil Field’s sikre førertrøjen de næste ti år



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD