Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Storcenter-reality har eksponeret butikker

Foto: Kolding Storcenter



Wednesday den 2 October 2013 kl. 11:14 af: Freja Thorbech

Butikkerne i Kolding Storcenter har fået masser af eksponering på de sociale medier i forbindelse med det realityshow, som centret netop har afholdt.

Butikkerne i Kolding Storcenter har nydt godt af den eksponering, som de har fået i forbindelse med Kolding Storcenters realityshow Fristelsernes Hus.

Det fortæller centerchef Gitte Lindbo til detailfolk.dk.

Fristelsernes Hus er Kolding Storcenters egen version af et realityshow, der løb af stablen fra den 6. til den 25. september i forbindelse med fejringen af centrets 20-års fødselsdag. Her skulle ti deltagere bo 20 dage i et hus bygget til lejligheden i Kolding Storcenter, som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Storcenter lancerer realityshow

Viral eksponering

Hele forløbet er gået over al forventning, fortæller Gitte Lindbo.

- Det er gået rigtig godt. Især den virale eksponering har været helt fantastisk. Vi har en fornemmelse af at ”alle” har talt om Fristelsernes Hus, siger hun og forklarer videre, at både centrets ”synes godt om”-tilkendegivelserne og den samlede aktivitet på Facebook er steget med 30 procent.

- Undervejs i forløbet har vi haft en rækkevidde på vores Facebook side på omkring 280.000. Der til skal lægges en pr-måling på op i mod 10 millioner mulige læsere for den samlede event, siger Gitte Lindbo.

Den virale eksponering har centrets butikker også nydt godt af. De har undervejs været repræsenteret i showet med forskellige konkurrencer. Blandt andet har deltagerne skulle male et billede med farver fra Panduro Hobby, customize nogle jeans med hjælp fra Selected og Stof 2000 og lave en boganmeldelse af en bog fra en af centrets bogbutikker. Alt sammen noget, som er blevet billeddokumenteret, og billeder har kunnet ”likes” på de sociale medier.

- På den måde har vi kunne trække butikkerne frem, og det har de selvfølgelig været rigtig glade for, siger centerchefen.

Og det er især den virale effekt, og det at Kolding Storcenter på denne måde kan fastholde ”top of mind” hos forbrugeren, hun hæfter sig ved. Showet i sig selv har nemlig ikke trukket mange flere besøgende ind i Kolding Storcenter.

- Der har ikke været flere i centret sammenlignet med september sidste år, men det kan naturligivis også skyldes den varme september, vi har haft i år. Omsætningstallene er ikke helt klare endnu, men det tegner rigtig fint, siger Gitte Lindbo til detailfolk.dk.

Det var i øvrigt den 18-årige Maja fra Horsens, der efter 20 dage i Kolding Storcenter kunne kalde sig vinder af Fristelsernes Hus og køre fra centret i en spritny Opel Adam.

LÆS OGSÅ: Storcenter-reality skydes i gang



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD