Storcenter-reality har eksponeret butikker
Butikkerne i Kolding Storcenter har fået masser af eksponering på de sociale medier i forbindelse med det realityshow, som centret netop har afholdt.
Butikkerne i Kolding Storcenter har nydt godt af den eksponering, som de har fået i forbindelse med Kolding Storcenters realityshow Fristelsernes Hus.
Det fortæller centerchef Gitte Lindbo til detailfolk.dk.
Fristelsernes Hus er Kolding Storcenters egen version af et realityshow, der løb af stablen fra den 6. til den 25. september i forbindelse med fejringen af centrets 20-års fødselsdag. Her skulle ti deltagere bo 20 dage i et hus bygget til lejligheden i Kolding Storcenter, som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Storcenter lancerer realityshow
Viral eksponering
Hele forløbet er gået over al forventning, fortæller Gitte Lindbo.
- Det er gået rigtig godt. Især den virale eksponering har været helt fantastisk. Vi har en fornemmelse af at ”alle” har talt om Fristelsernes Hus, siger hun og forklarer videre, at både centrets ”synes godt om”-tilkendegivelserne og den samlede aktivitet på Facebook er steget med 30 procent.
- Undervejs i forløbet har vi haft en rækkevidde på vores Facebook side på omkring 280.000. Der til skal lægges en pr-måling på op i mod 10 millioner mulige læsere for den samlede event, siger Gitte Lindbo.
Den virale eksponering har centrets butikker også nydt godt af. De har undervejs været repræsenteret i showet med forskellige konkurrencer. Blandt andet har deltagerne skulle male et billede med farver fra Panduro Hobby, customize nogle jeans med hjælp fra Selected og Stof 2000 og lave en boganmeldelse af en bog fra en af centrets bogbutikker. Alt sammen noget, som er blevet billeddokumenteret, og billeder har kunnet ”likes” på de sociale medier.
- På den måde har vi kunne trække butikkerne frem, og det har de selvfølgelig været rigtig glade for, siger centerchefen.
Og det er især den virale effekt, og det at Kolding Storcenter på denne måde kan fastholde ”top of mind” hos forbrugeren, hun hæfter sig ved. Showet i sig selv har nemlig ikke trukket mange flere besøgende ind i Kolding Storcenter.
- Der har ikke været flere i centret sammenlignet med september sidste år, men det kan naturligivis også skyldes den varme september, vi har haft i år. Omsætningstallene er ikke helt klare endnu, men det tegner rigtig fint, siger Gitte Lindbo til detailfolk.dk.
Det var i øvrigt den 18-årige Maja fra Horsens, der efter 20 dage i Kolding Storcenter kunne kalde sig vinder af Fristelsernes Hus og køre fra centret i en spritny Opel Adam.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter