Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Storcenter lancerer realityshow

Foto: Kolding Storcenter



Thursday den 20 June 2013 kl. 06:50 af: Freja Thorbech

Under overskriften Fristelsernes Hus lancerer et dansk storcenter nu sit eget realityshow.

Big Brother, Paradise Hotel og Divaer i Junglen.

De danske tv-kanaler bugner med realityshows, som man kan følge med i fra sofaen, men nu bliver det også muligt at følge med i et realityshow live, når man alligevel er ude og handle.

Kolding Storcenter lancerer nemlig sin helt egen version af et realityshow. Fristelsernes Hus hedder konceptet, der skal løbe stablen i centret fra d. 6. til den 25. september.

- Centret fylder 20 år i september. Det markerer vi under overskriften 20 Years Young, og da Kolding Storcenter jo er et hus fyldt af fristelser, synes vi, at realityshowet binder det godt sammen, siger centerchef Gitte Lindbo til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Storcenter afholder shopping-triatlon

Hun har ikke hørt om et lignende koncept før.

- Det er noget, vi selv har udviklet, så det er en drejebog, der er lavet helt fra scratch, siger hun.

Vil ikke ydmyge deltagere

Showet går ud på, at ti deltagere bliver lukket inde i et hus i Kolding Storcenter. Her skal de i 20 dage kæmpe mod hinanden i forskellige konkurrencer, som de vinder ved at samle flest likes på de sociale medier. Den endelige vinder af en ny Opel Adam kåres blandt de fire deltagere med flest likes til en stor finale den 27. september. Der bliver filmet undervejs, så man også kan følge med på nettet og på Facebook.

- Vi håber, at deltagerne får en sjov oplevelse, og at Kolding Storcenter får positiv omtale. Vi har forsøgt at lave en kampagne, der pirrer folks nysgerrighed, så de vil se, hvad det går ud på, siger Gitte Lindbo.

Hun understreger, at det ikke er centrets hensigt at ydmyge og nedgøre deltagerne.

- Tværtimod. Vi håber, at både deltagere og kunder får en god oplevelse ud af det, siger Gitte Lindbo.

For butikkerne i centeret er der mulighed for at byde ind med forskellige tiltag og konkurrencer, der kan blive en del af det 20 dage lange show, og ifølge Gitte Lindbo er der mange butiksindehavere, der virker interesserede og spørger ind til projektet.

Mange ansøgere

Deltagerne skal blive i huset i alle 20 dage, men der er rig mulighed for, at de kan tale med de mange kunder, der dagligt kommer i centret fra en have, der er anlagt rundt om huset. Og det ser ud til, at der er mange, der godt kan lide tanken om at bo i et storcenter sammen med ni andre. I hvert fald har Kolding Storcenter modtaget omkring 100 ansøgninger til Fristelsernes Hus, og omkring 270.000 har fulgt med i castingen via centrets Facebook-side, fortæller centerchefen til detailfolk.dk.

Kolding Storcenter er med sine 124 butikker Jyllands største storcenter. Centret har mellem fem og seks millioner besøgende hvert år og en årlig omsætning på 2,1 milliarder kroner.

LÆS OGSÅ: Nyt storcenter får afdeling kun for kvinder 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD