Storcenter lancerer realityshow
Under overskriften Fristelsernes Hus lancerer et dansk storcenter nu sit eget realityshow.
Big Brother, Paradise Hotel og Divaer i Junglen.
De danske tv-kanaler bugner med realityshows, som man kan følge med i fra sofaen, men nu bliver det også muligt at følge med i et realityshow live, når man alligevel er ude og handle.
Kolding Storcenter lancerer nemlig sin helt egen version af et realityshow. Fristelsernes Hus hedder konceptet, der skal løbe stablen i centret fra d. 6. til den 25. september.
- Centret fylder 20 år i september. Det markerer vi under overskriften 20 Years Young, og da Kolding Storcenter jo er et hus fyldt af fristelser, synes vi, at realityshowet binder det godt sammen, siger centerchef Gitte Lindbo til detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Storcenter afholder shopping-triatlon
Hun har ikke hørt om et lignende koncept før.
- Det er noget, vi selv har udviklet, så det er en drejebog, der er lavet helt fra scratch, siger hun.
Vil ikke ydmyge deltagere
Showet går ud på, at ti deltagere bliver lukket inde i et hus i Kolding Storcenter. Her skal de i 20 dage kæmpe mod hinanden i forskellige konkurrencer, som de vinder ved at samle flest likes på de sociale medier. Den endelige vinder af en ny Opel Adam kåres blandt de fire deltagere med flest likes til en stor finale den 27. september. Der bliver filmet undervejs, så man også kan følge med på nettet og på Facebook.
- Vi håber, at deltagerne får en sjov oplevelse, og at Kolding Storcenter får positiv omtale. Vi har forsøgt at lave en kampagne, der pirrer folks nysgerrighed, så de vil se, hvad det går ud på, siger Gitte Lindbo.
Hun understreger, at det ikke er centrets hensigt at ydmyge og nedgøre deltagerne.
- Tværtimod. Vi håber, at både deltagere og kunder får en god oplevelse ud af det, siger Gitte Lindbo.
For butikkerne i centeret er der mulighed for at byde ind med forskellige tiltag og konkurrencer, der kan blive en del af det 20 dage lange show, og ifølge Gitte Lindbo er der mange butiksindehavere, der virker interesserede og spørger ind til projektet.
Mange ansøgere
Deltagerne skal blive i huset i alle 20 dage, men der er rig mulighed for, at de kan tale med de mange kunder, der dagligt kommer i centret fra en have, der er anlagt rundt om huset. Og det ser ud til, at der er mange, der godt kan lide tanken om at bo i et storcenter sammen med ni andre. I hvert fald har Kolding Storcenter modtaget omkring 100 ansøgninger til Fristelsernes Hus, og omkring 270.000 har fulgt med i castingen via centrets Facebook-side, fortæller centerchefen til detailfolk.dk.
Kolding Storcenter er med sine 124 butikker Jyllands største storcenter. Centret har mellem fem og seks millioner besøgende hvert år og en årlig omsætning på 2,1 milliarder kroner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter