Nyt storcenter får afdeling kun for kvinder
Et nyt dansk storcenter lancerer en afdeling kun for kvinder. Får konceptet succes, kan det være på vej til flere danske centre.
De danske kvinder får en afdeling helt for sig selv i storcentret Viva i Odense, der efter planen slår dørene op i oktober 2015.
Det fortalte marketing director Claus Tüchsen fra Steen & Strøm, der driver en række danske og skandinaviske shoppingcentre, ved pej gruppens retailkonference i Herning for nylig.
Konceptet hedder Powder Room.
- Det er et helt nyt univers kun for kvinder. Det bliver kvindernes eget sted på deres præmisser, siger Claus Tüchsen.
Han fortæller, at hensigten er at skabe et miljø, der inspirerer kvinderne.
- Der skal både ligge butikker, neglebar, frisør og café. Vi vil gerne skabe en fed loungestemning og et miljø, man har lyst til at komme ind i, siger han til detailfolk.dk.
Men hvorfor er det lige kvinderne, man gerne vil ramme?
- Kvinderne er den væsentligste kundegruppe for alle detailhandlende. Kan vi få fat i dem, har vi fat i den lange ende, forklarer Claus Tüchsen og understreger, at mændene ikke er forment adgang.
- De må gerne tage med, siger han.
Vil tiltrække eksklusive koncepter
Sten & Strøm forsøger sig også med det nye Powder Room koncept, fordi man gerne vil tiltrække flere såkaldte 'Touch of luxury'-koncepter, der er lidt mere eksklusive.
- Dem har vi få af, fordi de ikke normalt etablerer sig i danske centre, siger Claus Tüchsen. Han forklarer, at man derfor vil forsøge at tiltrække dem med mindre lejemålsstørrelser i det særlige kvindeområde. Noget der også vil være med til at skabe en større difference i Vivas samlede sortiment, forklarer Claus Tüchsen.
Han håber, at der er detailhandlende, der vil finde konceptet spændende og leje sig ind i Powder Room området.
Inspiration fra internationale centre
Det er storcentre i London og Dubai, der har været inspirationskilde til det nye koncept.
Claus Tüchsen kan godt forestille sig, at Powder Room konceptet bliver udbredt til flere danske centre.
- Hvis det bliver en succes, kunne vi godt se det indpasset i andre centre i vores portefølje, siger Claus Tüchsen til detailfolk.dk.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter