Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Nyt storcenter får afdeling kun for kvinder

Foto: vivaodense.dk



Monday den 10 June 2013 kl. 14:36 af: Freja Thorbech

Et nyt dansk storcenter lancerer en afdeling kun for kvinder. Får konceptet succes, kan det være på vej til flere danske centre.

De danske kvinder får en afdeling helt for sig selv i storcentret Viva i Odense, der efter planen slår dørene op i oktober 2015. 

Det fortalte marketing director Claus Tüchsen fra Steen & Strøm, der driver en række danske og skandinaviske shoppingcentre, ved pej gruppens retailkonference i Herning for nylig.

Konceptet hedder Powder Room.

- Det er et helt nyt univers kun for kvinder. Det bliver kvindernes eget sted på deres præmisser, siger Claus Tüchsen.

Han fortæller, at hensigten er at skabe et miljø, der inspirerer kvinderne.

- Der skal både ligge butikker, neglebar, frisør og café. Vi vil gerne skabe en fed loungestemning og et miljø, man har lyst til at komme ind i, siger han til detailfolk.dk.

Men hvorfor er det lige kvinderne, man gerne vil ramme?

- Kvinderne er den væsentligste kundegruppe for alle detailhandlende. Kan vi få fat i dem, har vi fat i den lange ende, forklarer Claus Tüchsen og understreger, at mændene ikke er forment adgang.

- De må gerne tage med, siger han.

Vil tiltrække eksklusive koncepter

Sten & Strøm forsøger sig også med det nye Powder Room koncept, fordi man gerne vil tiltrække flere såkaldte 'Touch of luxury'-koncepter, der er lidt mere eksklusive.

- Dem har vi få af, fordi de ikke normalt etablerer sig i danske centre, siger Claus Tüchsen. Han forklarer, at man derfor vil forsøge at tiltrække dem med mindre lejemålsstørrelser i det særlige kvindeområde. Noget der også vil være med til at skabe en større difference i Vivas samlede sortiment, forklarer Claus Tüchsen.

Han håber, at der er detailhandlende, der vil finde konceptet spændende og leje sig ind i Powder Room området.  

Inspiration fra internationale centre

Det er storcentre i London og Dubai, der har været inspirationskilde til det nye koncept.

Claus Tüchsen kan godt forestille sig, at Powder Room konceptet bliver udbredt til flere danske centre.

- Hvis det bliver en succes, kunne vi godt se det indpasset i andre centre i vores portefølje, siger Claus Tüchsen til detailfolk.dk.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD