Dansk storcenter fejrer milepæl på nettet
Flere års satsning på de sociale medier har givet pote for dansk storcenter, som nu har over 100.000 følgere på Facebook.
Et klik fra en tilfældig bruger fik i onsdags Rødovre Centrum til at runde 100.000 følgere på Facebook. Det tal kan ingen af konkurrenterne matche, skriver storcenteret i en pressemeddelelse.
Satsningen på at bruge Facebook mere i markedsføringen begyndte for 5 år siden og har vist sig at være en klog beslutning, understreger Rødovre Centrums Marketingdirektør Charlotte Andersen.
- Det er vigtigt for os, at være til stede der hvor kunderne er, og påvirke dem dagligt med relevant og engagerende indhold. Gennem bl.a. ICP-analyser i centret ved vi, at indsatsen driver trafik til centret, og derfor er det en milepæl at nå 100.000 fans i vores markedsområde, hvilket vi naturligvis også vil fejre på Facebook, siger hun.
Blandt landets øvrige storcentre er Field's i København godt på vej med næsten 91.000 følgere på Facebook, mens Kolding Storcenter ligger på 80.300. Til sammenligning har Lyngby Storcenter små 19.000.
Rødovre Centrum har i syv år fået hjælp til sin indsats på de sociale medier af bureauet Spasiba, som har fokus på at øge synligheden på de sociale medier ved at segmentere indholdet. Sammen modtog parterne i foråret en Solal Award for kreativ brug af Facebook Live i centret.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter