Dansk kæde åbner syv internationale e-butikker
En dansk kæde, der lancerede en national webshop sidste år, tager nu skridtet fuldt ud og åbner e-butikker på syv internationale markeder.
Der bliver skruet op på fuldt blus for e-handelen hos Noa Noa.
Den danske kæde åbner nu e-butikker på syv markeder. Det er kunder i England, Frankrig, Holland, Irland, Italien, Sverige og Tyskland, der nu også kan bestille Noa Noa tøj online.
- På sigt vil vi gerne ud til endnu flere markeder, men nu starter vi på nogle af de markeder, hvor vi allerede er til stede, siger Anne Marx, der er online manager hos Noa Noa, til detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Ny adm. direktør i Noa Noa kommer fra H&M
Det har ikke været et problem for kæden at starte e-butikker op i så mange lande.
- Når først teknikken er på plads, er det ikke noget problem. Selvfølgelig er der nogle udfordringer i forhold til betalingsformer, men det har vi løst, siger Anne Marx.
Over al forventning
Noa Noa lancerede sin danske webbutik i august sidste år. Den fik en stille og rolig start, men har taget fart fra årsskiftet.
- Fra 2013 er salget steget støt og roligt, og det er vi selvfølgelig rigtig glade for, siger Anne Marx.
De syv nye webbutikker har kun været i gang i tre uger, men de internationale kunder ser ud til at have taget godt imod dem.
- Vi omsætter for mere end forventet. Tyskland skiller sig markant ud, men det er også det marked, vi havde de største forventninger til, forklarer Anne Marx.
LÆS OGSÅ: Netbutikkers ekspansion kræver hårdt arbejde
Kampen mellem online og offline-butikkerne
Man hører ofte, at de fysiske butikker kan føle sig ramt på salget, når der lanceres en webbutik.
I Danmark er de fleste af Noa Noas butikker drevet af kæden selv, og det har været en fordel i forbindelse med lanceringen af den danske webbutik, fortæller online manageren.
På de udenlandske markeder er mange af de fysiske butikker derimod drevet af franchisetagere, og det giver nogle andre udfordringer.
- Det er klart, at en ny kanal på markedet åbner op for nye muligheder, og vi skal sammen i den næste tid finde balancen og berettigelsen mellem offline og online salg på de nye markeder, siger Anne Marx.
Hun fortæller, at kæden arbejder på at få løst udfordringen bedst muligt. I Danmark kan kunderne eksempelvis gå ned og returnere varer købt på nettet i de fysiske Noa Noa butikker. Og det kan være en fordel for de fysiske butikker, fortæller Anne Marx til detailfolk.dk.
- På den måde kommer butikken i dialog med kunden, forklarer hun.
Som det ser ud nu, bliver det dog ikke en mulighed på de nye markeder.
LÆS OGSÅ: Kundekrav: Online og fysiske butikker skal samarbejde
Noa Noa blev grundlagt i 1981 af brødrene Harald og Lars Holstein. Kæden ejes i dag af kapitalfonden Axcel og er til stede i 25 lande med mere end 180 konceptbutikker.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter