Netbutikkers ekspansion kræver hårdt arbejde
Det kræver hårdt arbejde fra de danske netbutikker, hvis de vil slå igennem på nye markeder, men de er godt på vej, viser en ny undersøgelse.
De danske netbutikker er godt på vej, når det gælder om at ekspandere på nye internationale markeder.
En ny undersøgelse fra Deloitte og Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) viser vækstrater på over 20 procent, men skal virksomheder helt i mål kræver det fokuseret indsats på flere fronter, mener undersøgelsens bagmænd.
LÆS OGSÅ: Rekordår for dansk e-handel
- Det er rigtig positivt, at halvdelen af de danske netbutikker, der sælger til udlandet, forventer en vækst på over 20 procent til næste år. Virksomhederne kommer imidlertid ikke sovende til den vækst. Tre ud af fire danske netbutikker, der sælger til udlandet, skal ind i nye lande, på nye markeder og få fat på nye kunder. Det kræver, at de udvider deres sortimenter, finder på nye koncepter og bruger flere kræfter på markedsføring, siger Mie Stryg-Madsen, statsaut. revisor og partner i Deloitte, i en udtalelse.
God, men nødvendig udvikling
Hos FDIH er man også glad for den positive udviklingen, som man dog også betegner som nødvendig.
- Vi er meget tilfredse med, at danske netbutikker nu fokuserer bredere, da de grundlæggende får fat i flere kunder og dermed et øget salg. Det er også nødvendigt at gå bredere ud, da e-handlen i dele af EU og ligeledes globalt udvikler sig nærmest eksplosivt. Og det er nu engang bedre at være på et marked i vækst og skabe sig en position, end at stå udenfor og så skulle kæmpe for at etablere sig efterfølgende, siger kommunikationschef Henrik Theil fra FDIH.
LÆS OGSÅ: Danskerne lægger milliarder i udenlandske netbutikker
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter