Dansk butik sætter europæisk omsætningsrekord i 7-Eleven
En dansk butik kan nu bryste sig af at have den europæiske omsætningsrekord i 7-Eleven efter en travl Kulturnat.
Der blev langet masser af varer over disken i 7-Eleven på Hovedbanegården i København.
Så mange, at butikken nu kan bryste sig af at have den europæiske omsætningsrekord i kæden, ligesom Kulturnattens rekordsalg også giver butikken en plads på top fem over de højeste daglige omsætninger på verdensplan.
Butikkens placering midt i den offentlige transports hovedpulsåre betød, at der røg mere end en halv million kroner over disken fra sultne kulturnat-kunder.
På detailfolk.dk har vi tidligere talt med butikschefen i butikken på Hovedbanegården, Søren Møller, om, hvordan han skabte en succesfuld turnaround i det, der målt på omsætningen generelt er en af de største 7-Eleven i verden.
LÆS OGSÅ: Lederopskrift: Fra røde til grønne tal i verdens største 7-Eleven
Var selv på butiksgulvet
Søren Møller var selv på gulvet i butikken under hele Kulturnatten, og han beretter om fart over feltet fra morgen til aften.
- Vi var indstillede på, at der ville blive travlt. Og det blev der. Vi havde exceptionelt mange ekspeditioner med glade kunder, der selvfølgelig skulle have mad, drikke og et Kulturnatpas til gratis offentlig transport. På sådan en aften har man jo hverken tid eller lyst til at sidde og spise fin middag, så maden skal være god, nem og hurtig, siger han i en udtalelse.
Sunde alternativer gav rekordsalg
Han peger på, at det ikke blot er butikkens placering, men også dens udvalg af tidsvarende produkter som Cofoco sandwich, LêLê sataler og kyllingespyd, der ligger til grund for rekordsalget.
- Vi har det, folk vil have. Kyllingespyd, en lækker salat eller en sandwich fra Cofoco. Det er nem mad på farten. Udbuddet i 7-Eleven for bare 4-5 år siden ville ikke have matche kulturnat-segmentet, men i dag er vi på vej til at blive kendt for sundere alternativer og flere varianter inden for mad og drikke. Og det gav altså en halv million på et døgn. Den bliver først slået næste år, samme tid, samme sted, siger Søren Møller.
Udover mad solgte Søren Møllers butik også spandevis af kaffe og smoothies, ligesom det officielle Kulturnatpas, der gav gæsterne gratis transport med bus, tog, metro og S-tog, også kunne købes i butikken.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter