Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Dansk butik sætter europæisk omsætningsrekord i 7-Eleven

Der var kø ved 7-Eleven på Hovedbanegården på Kulturnatten, hvor butikken satte europæisk omsætningsrekord.
Foto: 7-Eleven



Friday den 17 October 2014 kl. 10:22 af: Freja Thorbech

En dansk butik kan nu bryste sig af at have den europæiske omsætningsrekord i 7-Eleven efter en travl Kulturnat.

Der blev langet masser af varer over disken i 7-Eleven på Hovedbanegården i København.

Så mange, at butikken nu kan bryste sig af at have den europæiske omsætningsrekord i kæden, ligesom Kulturnattens rekordsalg også giver butikken en plads på top fem over de højeste daglige omsætninger på verdensplan.

Butikkens placering midt i den offentlige transports hovedpulsåre betød, at der røg mere end en halv million kroner over disken fra sultne kulturnat-kunder.

På detailfolk.dk har vi tidligere talt med butikschefen i butikken på Hovedbanegården, Søren Møller, om, hvordan han skabte en succesfuld turnaround i det, der målt på omsætningen generelt er en af de største 7-Eleven i verden.

LÆS OGSÅ: Lederopskrift: Fra røde til grønne tal i verdens største 7-Eleven

Var selv på butiksgulvet

Søren Møller var selv på gulvet i butikken under hele Kulturnatten, og han beretter om fart over feltet fra morgen til aften.

- Vi var indstillede på, at der ville blive travlt. Og det blev der. Vi havde exceptionelt mange ekspeditioner med glade kunder, der selvfølgelig skulle have mad, drikke og et Kulturnatpas til gratis offentlig transport. På sådan en aften har man jo hverken tid eller lyst til at sidde og spise fin middag, så maden skal være god, nem og hurtig, siger han i en udtalelse.

Sunde alternativer gav rekordsalg

Han peger på, at det ikke blot er butikkens placering, men også dens udvalg af tidsvarende produkter som Cofoco sandwich, LêLê sataler og kyllingespyd, der ligger til grund for rekordsalget.

- Vi har det, folk vil have. Kyllingespyd, en lækker salat eller en sandwich fra Cofoco. Det er nem mad på farten. Udbuddet i 7-Eleven for bare 4-5 år siden ville ikke have matche kulturnat-segmentet, men i dag er vi på vej til at blive kendt for sundere alternativer og flere varianter inden for mad og drikke. Og det gav altså en halv million på et døgn. Den bliver først slået næste år, samme tid, samme sted, siger Søren Møller.

Udover mad solgte Søren Møllers butik også spandevis af kaffe og smoothies, ligesom det officielle Kulturnatpas, der gav gæsterne gratis transport med bus, tog, metro og S-tog, også kunne købes i butikken.

LÆS OGSÅ: Copenhagen Pride får detailkæde som hovedsponsor



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD