Dagrofa samler kæder hos et mediebureau
Dagrofa har nu valgt et mediebureau for alle sine dagligvarekæder. Samtidig er bureauerne til det nye fødevaremarked, MENY, også på plads.
For første gang lægger Dagrofa nu sine medieindkøb for kæderne SuperBest, EUROSPAR, SPAR, Min Købmand, Let-Køb og KIWI ét sted.
Ved et stort, samlet bureau-pitch har dagligvarekoncernen valgt bureauet BNP. Det sker blandt andet i et forsøg på at passe bedre på de enkelte købmænds penge med en bedre, samlet aftale.
- BPN giver os en stærk, 360 graders tilgang til mediemarkedet. Vi får fremover ét afsæt for alle vores forskellige kæder, som spænder over 700 butikker i Danmark. I BPN får vi en samarbejdspartner, der har god spændvidde med alt fra solidt medieindkøb, digital udvikling og tung datadreven analyse til taktisk velfunderet medierådgivning, eksekvering og håndtering omkring vores tilbudsaviser, siger Christian Higraff, der er marketing- og onlinedirektør i Købmandshuset, i en udtalelse.
Skal understøtte lancering af ny kæde
BPN får derudover også til opgave at understøtte lancering af fødevaremarkedet MENY, som i løbet af året åbner nye butikker overalt i landet og bygger oven på SuperBest og EUROSPAR, som fusioneres ind i den nye kæde.
LÆS OGSÅ: SuperBest skifter navn og lancerer nyt koncept
- MENY bliver naturligvis en særlig vigtig opgave for BPN. De skal være med til at sikre, at vores nye brand og fødevaremarked kommer massivt og effektivt ud til forbrugerne på alle relevante medieflader, siger Christian Higraff.
I forlængelse af storaftalen med BPN har Dagrofa også valgt partnere på design, reklame og kommunikation, tilbudsavis og taktisk annoncering for MENY. Household er valgt som desginbureau, iRetail valgt som sparringspartner på den taktiske kommunikation, mens aftalen med Wibroe, Duckert & Partners (WDP) og datterselskabet RetailPeople er blevet forlænget, så de fortsætter som strategisk partner og kreativt bureau for MENY på reklame og kommunikation.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter