Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Dagrofa samler kæder hos et mediebureau

Foto: Dagrofa.dk



Friday den 6 March 2015 kl. 14:23 af: Freja Thorbech

Dagrofa har nu valgt et mediebureau for alle sine dagligvarekæder. Samtidig er bureauerne til det nye fødevaremarked, MENY, også på plads.

For første gang lægger Dagrofa nu sine medieindkøb for kæderne SuperBest, EUROSPAR, SPAR, Min Købmand, Let-Køb og KIWI ét sted.

Ved et stort, samlet bureau-pitch har dagligvarekoncernen valgt bureauet BNP. Det sker blandt andet i et forsøg på at passe bedre på de enkelte købmænds penge med en bedre, samlet aftale.

- BPN giver os en stærk, 360 graders tilgang til mediemarkedet. Vi får fremover ét afsæt for alle vores forskellige kæder, som spænder over 700 butikker i Danmark. I BPN får vi en samarbejdspartner, der har god spændvidde med alt fra solidt medieindkøb, digital udvikling og tung datadreven analyse til taktisk velfunderet medierådgivning, eksekvering og håndtering omkring vores tilbudsaviser, siger Christian Higraff, der er marketing- og onlinedirektør i Købmandshuset, i en udtalelse.

Skal understøtte lancering af ny kæde

BPN får derudover også til opgave at understøtte lancering af fødevaremarkedet MENY, som i løbet af året åbner nye butikker overalt i landet og bygger oven på SuperBest og EUROSPAR, som fusioneres ind i den nye kæde.

LÆS OGSÅ: SuperBest skifter navn og lancerer nyt koncept

- MENY bliver naturligvis en særlig vigtig opgave for BPN. De skal være med til at sikre, at vores nye brand og fødevaremarked kommer massivt og effektivt ud til forbrugerne på alle relevante medieflader, siger Christian Higraff.

I forlængelse af storaftalen med BPN har Dagrofa også valgt partnere på design, reklame og kommunikation, tilbudsavis og taktisk annoncering for MENY. Household er valgt som desginbureau, iRetail valgt som sparringspartner på den taktiske kommunikation, mens aftalen med Wibroe, Duckert & Partners (WDP) og datterselskabet RetailPeople er blevet forlænget, så de fortsætter som strategisk partner og kreativt bureau for MENY på reklame og kommunikation.

LÆS OGSÅ: MENY vil lancere med op til 120 nye butikker



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD