Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Dagligvarekæder har succes med egne produkter

Arkivfoto
Foto: detailfolk.dk



Thursday den 7 January 2016 kl. 09:38 - Kilde: Finans

Danske supermarkeder og discountbutikker fylder hylderne med egne mærker som følge af øget salg af private label-produkter.

Gestus, Änglemark, X-tra og Princip.

Det er navne på nogle af de kendte private labels, som danske supermarkeder og discountbutikker selv står bag.

Det presser kendte mærkevarer, og udviklingen ser ud til at fortsætte, skriver erhvervsmediet Finans.

Andelen af såkaldte private labels udgør nu 32 procent målt på volumen i dagligvarehandlen, mens tallet for ti år siden var 22 procent.

Ud af et samlet marked på 110 milliarder kroner i den danske dagligvarehandel udgjorde værdien af private label-produkter dermed omkring 27 milliarder kroner.

LÆS OGSÅ: Private labels øger supermarkedernes magt

- De klassiske mærkevarer taber andele til kædernes egne mærker. Vi har det seneste år især set et øget salg af højværdiprodukter i egne varemærker, hvor det tidligere var de billigere produkter, som dominerede på det område, siger koncerndirektør i Coop, Jens Visholm, til Finans.

Dagrofa, der er Danmarks tredjestørste dagligvarekoncern, og som blandt andet står bag kæderne Meny, Kiwi, Spar, Min Købmand og Let-Køb, mærker også en tendens med øget salg af private label-produkter.

LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked går ny vej med loyalitetskampagne

Læs hele artiklen på Finans


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD