Dagligvarekæde fordobler salget af 15 kroners plastikposer
Kædedirektør ser markant ændring i kundeadfærden: Salget af normale plastikposer dykker, mens de genanvendelige bliver mere populære
Færre og færre Irma-kunder køber en normal plastikpose med, når de står oppe ved kassen. I stedet bruger de genanvendelige poser.
Fra 2017 til 2020 er salget af de normale plastikbæreposer halveret, mens salget af genanvendelige - og langt dyrere - plastikposer er mere end fordoblet. Det skriver Irma i en pressemeddelelse.
- Det er en markant ændring i vores kunders adfærd; At huske at tage en pose med hjemmefra frem for at købe en plasticpose. Det viser klart, hvordan bevidstheden om brugen af plastic er vokset, siger Rikke Wolff. Hun er konstitueret kædedirektør Irma.
Efterspørgslen fra kunderne giver anledning til at gøre Irmapigen til en mere eksklusiv posedame.
- Vi ser en grundlæggende forandring af en ellers mangeårig vane. Derfor forventer vi fortsat fald i salget af plasticposer, og vi glæder os til at komme med andre kreative og bæredygtige løsninger til kunderne, så de kan transportere varerne hjem uden at belaste miljøet, siger Rikke Wolff.
Som en del af satsningen på genanvendelige poser har dagligvarekæden senest udviklet stofposer sammen med designeren Klaus Samsøe, der er lavet af kasserede duge og servietter fra restauranter.
En genanvendelig pose koster 15 kroner i Irma.
LÆS OGSÅ: Kampagner fordobler salget af varer fra små producenter i Irma
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter