Kampagner fordobler salget af varer fra små producenter i Irma
Kunderne har reageret på to kampagner fra Irma, som sætter fokus på varer fra små producenter. - Vi har brug for de små, siger konceptchef.
Når restauranter og caféer må se bort for alt andet end take away, så har det også indflydelse på de små producenter, som leverer drikke- og fødevarer.
Irma har forsøgt at hjælpe gennem to kampagner, hvor kunderne er blevet gjort opmærksom på varer fra de små producenter. Det har hævet salget til det dobbelte, skriver dagligvarekæden i en pressemeddelelse.
Tilbage i foråret rullede Irma kampagnen #Tænksmåt ud, hvor kunderne kunne købe hjælpepakker med udvalgte varer. Dem blev der solgt 700 af.
Senest gjaldt det kampagnen Bar22, som var tiltænkt drikkevarer fra producenter, der ikke længere har restauranter og barer at sælge til. Under kampagnen steg salget med 100 procent.
- Det er ildsjæle som slås for deres idé og deres varer, og det er kvalitetsprodukter, som vi også gerne vil have i vores butikker i fremtiden. Vi har brug for de små i Irma – derfor har det været så dejligt at opleve kundernes opbakning, siger Irmas konceptchef, Trine Meyer.
LÆS OGSÅ: Irma om satsning på drikkevarer: Ikke kun filantropi
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter