Dagligvaregigant sender 5.500 medarbejdere på skolebænken
Dagrofa har siden januar sendt alle MENY-kædens medarbejderne på det, der svarer til 8,2 års uddannelse.
Siden januar har MENYs 5.500 medarbejdere alle været en tur på skolebænken.
I alt har hver MENY-medarbejder gennemsnitlig fået omkring 13 timers uddannelse lidt afhængig af, hvilken stilling de besidder. Det svarer sammenlagt til 72.000 timer, eller cirka 8,2 år.
MENYs uddannelsesprogram er den største uddannelsesmæssige satsning i Dagrofa nogensinde og en af de største i branchen.
- I MENY sætter vi de klassiske dyder som faguddannede medarbejdere – eller rettere madarbejdere – de friske ferskvarer og den lækre frugt og grønt i scene på en helt ny måde. Vi satser på at sætte nye standarder for inspiration og service i dagligvarebranchen. Det er klart, at det stiller nye, store krav til alle medarbejdere i MENY. De skal møde kunderne med kompetent service og en faglighed, der ikke findes nogle andre steder i markedet. Derfor har vi investeret massivt i at opkvalificere samtlige 5.500 madarbejdere i MENY, siger Ditlev Piper, HR direktør i Dagrofa, i en udtalelse.
Udlover en bil
På fire måneder er der gennemført 4.250 uddannelsesdage for MENYs fagspecialister, 1.500 dage for butiksmedarbejderne, 1.000 dage for købmændene i vækstledelse og 2.500 dage i vækstledelse for den øvrige ledelse.
Derudover har Dagrofa indført salgs- og servicetræning i butikkerne for alle medarbejdere. Det vil man fortsætte med de kommende måneder.
- Vi har ansat vores egne salgs- og servicetrænere, der ikke laver andet end at udvikle vores madarbejdere ude i MENYs butikker, siger Ditlev Piper og fortæller, at man også har sat gang i en intern konkurrence, hvor man kårer årets bedste medarbejder, når det handler om at give kunderne en fantastisk oplevelse. Vinderen bliver præmieret med en bil.
Hos de butiksansattes fagforening hilser man Dagrofas initiativ velkommen.
- Vi synes, Dagrofa viser vejen frem ved at satse på dygtige veluddannede medarbejdere. Det er medarbejderne, der servicerer og vejlederne kunderne, og på den måde er de det væsentligste aktiv til at give kunderne en spændende oplevelse i butikkerne. Og det er præcis det, der skal til, når der skal udvikles succesfulde butikskoncepter, siger formand i HK Handel Per Tønnesen.
MENY har 119 butikker i Danmark, heraf 10 særlige gourmet-butikker.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter