Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Chefen finder nye medarbejdere på sociale medier

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 8 April 2014 kl. 09:28 - Kilde: Lederne Mandag

Især højtuddannede ledere bruger målrettet de sociale medier, når de skal besætte job, viser en ny undersøgelse.

Er man på udkig efter et nyt job, er det en god idé at være til stede på de sociale medier.

Især ledere med lange videregående uddannelser bruger nemlig de sociale medier, når de skal finde ny arbejdskraft. Det viser en ny undersøgelse fra Lederne, skriver Lederne Mandag.

Tæt på halvdelen af de højtuddannede ledere tjekker kandidater på sociale medier, mens 36 procent anvender sociale medier som et værktøj til at søge kandidater til ledige stillinger.

Kvalificerede kandidater risikerer at blive overset

Chefkonsulent hos Lederne, Marianne Rasmussen, fremhæver over for Lederne Mandag, at især LinkedIn er blevet en vigtig kanal til at besætte job og screene kandidater. Hun advarer samtidig dygtige og kvalificerede kandidater, der ikke er til stede på de sociale medier. De risikerer at blive overset, mener hun.

Undersøgelsen er baseret på svar fra 1.594 ledere og foretaget i samarbejde med YouGov.

Læs hele artiklen på Lederne Mandag


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD