Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Butikschef: Mad Cooperativet er en succes

Mad Cooperativet har en 31 meter lang betjent disk med alt fra slagter til deli
Foto: Lise Møller Schilder



Fakta: Mad Cooperativet

Mad Cooperativet ligger i Københavns Hovedbanegårds gamle ventesal, og i butikkens 800 kvadratmeter kan kunderne købe varer fra hele Coops univers. Som det eneste sted i Danmark kan man både købe Irma-varer, Änglamark, C – convenience-produkter og helt nye varer fra partnere, der testes i butikken.

Kilde: Coop

Tuesday den 18 August 2015 kl. 06:10 af: Søren Duran Duus

Fem måneder efter åbningen af 'Mad Cooperativet' er Coop godt tilfreds, siger butikschefen, som er klar til at give kunderne endnu flere og bedre kulinariske oplevelser på Københavns Hovedbanegård.

Da Coops eksperimenterende 'Mad Cooperativet' slog dørene op 26. marts, var både detailkædens egne og mange kunders forventninger helt i top til butikken, som på en række områder tænker nyt i forhold til, hvordan der herhjemme sælges dagligvarer.

I dag er der næsten gået fem måneder, siden butikken åbnede i Københavns Hovedbanegård. Som detailfolk.dk skrev fredag, er Mad Cooperativet netop blevet nomineret til prisen 'Store design of the year', der uddeles ved World Retail Awards 2015, som finder sted i Rom den 10. september.

Butikschef Otto Møller er selvsagt glad for nomineringen til designprisen.

- Vi er i Coop meget stolte over nomineringen, og nomineringen bekræfter, at vores butiksdesign er unikt, fortæller Otto Møller i et interview med detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Coops butikssatsning i spil til fornem pris

Positv respons fra kunderne

Butikschefen fremhæver Mad Cooperativets placering i hovedbanegårdens gamle ventesal fra 1911, hvor butikken råder over et areal på 800 kvadratmeter, som noget helt særligt.

- Kombinationen af moderne design og den rustikke stil synes jeg og mange kunder er fantastisk, siger Otto Møller.

- Hvordan er du som butikschef overordnet tilfreds med Mad Cooperativet her et lille halvt år efter åbningen?

- Jeg er glad, fordi det går rigtig godt. Vi har en positiv kundestrøm, og vi får udelukkende positv respons fra kunderne.

- Hvilken respons er det konkret?

- At folk har en god købsoplevelse. Netop købsoplevelsen og helhedsoplevelsen er det centrale i Mad Cooperativet og det, at vi har kvalitetsvarer til supermarkedspriser, ligesom vi har convenience-produkter til folk på farten, både leveret af partnere og vores egen slagter.

SE BILLEDER: Her er Coops nye detailkoncept

Populære convenience-produkter

Udover at være et supermarked med kvalitetsvarer til almindelige supermarkedspriser består Mad Cooperativet af en række unikke elementer, eksempelvis et åbent køkken og TV-studie. Der er blandt andet også en grønsagsslagter, hvor folk kan få hakket eller skåret sine grønsager og frugter, ligesom der er VIP-arrangementer for medlemmer. Alt sammen for at styrke helhedsoplevelsen og madglæden.

- Hvad efterspørger kunderne især?

- Mange er glade for vores convenience-produkter, som de kan spise med det samme eller tage med hjem og lune.

- Hvordan går det med at opfylde jeres målsætninger med hensyn til omsætning og antal kunder?

- Som sagt er vi meget glade for, hvordan det går. Faktisk er der ikke som sådan for Mad Cooperativet klassiske målsætninger for konceptet, fordi det er eksperimenterende. Det vigtigste er at give alle en særlig helhedsoplevelse, hvor der på forskellige måder er fokus på mad og kulinariske oplevelser, fortæller den 32-årige butikschef Otto Møller, som er klar til at give kunderne endnu flere og bedre kulinariske oplevelser på Københavns Hovedbanegård.

- Da vi åbnede butikken, havde vi indrettet butikken og sortimentet, som vi mente var bedst. Vi lytter meget gerne til ideer og input, men overordnet fortsætter vi i samme spor, blot med endnu flere produkter, endnu flere events og et endnu højere aktivitetsniveau.

LÆS OGSÅ: Sådan vil Coop skabe dagligvarerevolution



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD