Butikschef: Mad Cooperativet er en succes
Fakta: Mad Cooperativet
Mad Cooperativet ligger i Københavns Hovedbanegårds gamle ventesal, og i butikkens 800 kvadratmeter kan kunderne købe varer fra hele Coops univers. Som det eneste sted i Danmark kan man både købe Irma-varer, Änglamark, C – convenience-produkter og helt nye varer fra partnere, der testes i butikken.
Kilde: Coop
Fem måneder efter åbningen af 'Mad Cooperativet' er Coop godt tilfreds, siger butikschefen, som er klar til at give kunderne endnu flere og bedre kulinariske oplevelser på Københavns Hovedbanegård.
Da Coops eksperimenterende 'Mad Cooperativet' slog dørene op 26. marts, var både detailkædens egne og mange kunders forventninger helt i top til butikken, som på en række områder tænker nyt i forhold til, hvordan der herhjemme sælges dagligvarer.
I dag er der næsten gået fem måneder, siden butikken åbnede i Københavns Hovedbanegård. Som detailfolk.dk skrev fredag, er Mad Cooperativet netop blevet nomineret til prisen 'Store design of the year', der uddeles ved World Retail Awards 2015, som finder sted i Rom den 10. september.
Butikschef Otto Møller er selvsagt glad for nomineringen til designprisen.
- Vi er i Coop meget stolte over nomineringen, og nomineringen bekræfter, at vores butiksdesign er unikt, fortæller Otto Møller i et interview med detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Coops butikssatsning i spil til fornem pris
Positv respons fra kunderne
Butikschefen fremhæver Mad Cooperativets placering i hovedbanegårdens gamle ventesal fra 1911, hvor butikken råder over et areal på 800 kvadratmeter, som noget helt særligt.
- Kombinationen af moderne design og den rustikke stil synes jeg og mange kunder er fantastisk, siger Otto Møller.
- Hvordan er du som butikschef overordnet tilfreds med Mad Cooperativet her et lille halvt år efter åbningen?
- Jeg er glad, fordi det går rigtig godt. Vi har en positiv kundestrøm, og vi får udelukkende positv respons fra kunderne.
- Hvilken respons er det konkret?
- At folk har en god købsoplevelse. Netop købsoplevelsen og helhedsoplevelsen er det centrale i Mad Cooperativet og det, at vi har kvalitetsvarer til supermarkedspriser, ligesom vi har convenience-produkter til folk på farten, både leveret af partnere og vores egen slagter.
SE BILLEDER: Her er Coops nye detailkoncept
Populære convenience-produkter
Udover at være et supermarked med kvalitetsvarer til almindelige supermarkedspriser består Mad Cooperativet af en række unikke elementer, eksempelvis et åbent køkken og TV-studie. Der er blandt andet også en grønsagsslagter, hvor folk kan få hakket eller skåret sine grønsager og frugter, ligesom der er VIP-arrangementer for medlemmer. Alt sammen for at styrke helhedsoplevelsen og madglæden.
- Hvad efterspørger kunderne især?
- Mange er glade for vores convenience-produkter, som de kan spise med det samme eller tage med hjem og lune.
- Hvordan går det med at opfylde jeres målsætninger med hensyn til omsætning og antal kunder?
- Som sagt er vi meget glade for, hvordan det går. Faktisk er der ikke som sådan for Mad Cooperativet klassiske målsætninger for konceptet, fordi det er eksperimenterende. Det vigtigste er at give alle en særlig helhedsoplevelse, hvor der på forskellige måder er fokus på mad og kulinariske oplevelser, fortæller den 32-årige butikschef Otto Møller, som er klar til at give kunderne endnu flere og bedre kulinariske oplevelser på Københavns Hovedbanegård.
- Da vi åbnede butikken, havde vi indrettet butikken og sortimentet, som vi mente var bedst. Vi lytter meget gerne til ideer og input, men overordnet fortsætter vi i samme spor, blot med endnu flere produkter, endnu flere events og et endnu højere aktivitetsniveau.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter