Burberry satser digitalt
De digitale muligheder bliver udnyttet til fulde af Burberry, der bl.a. sælger nye kreationer på nettet længe før, de kommer til salg i de fysiske butikker.
Alder er ingen hindring for at kaste sig over nutidens digitale muligheder.
Det kan engelske Burberry tale med om. Det engelske modehus er siden grundlæggelsen i 1856 gået fra at være et støvet og konservativt mærke til at være med på de sidste nye noder inden for digitale satsninger.
Det så man blandt andet til den netop overståede modeuge i London. Modellernes gang på catwalken blev transmitteret live til 13 modeknudepunkter rundt om i verden blandt andet Times Square i New York. Kort efter blev kreationerne på catwalken sat til salg på Burberrys hjemmeside, selvom de først rammer de fysiske butikker til foråret, skriver Politiken.
Og Burberry har generelt et stort fokus på det digitale. Firmaet beder sine designere tænke ind, hvordan tøjet kan præsenteres bedst muligt på smartphones, mens hjemmesidens udseende afgør, hvordan de fysiske butikker skal indrettes. Det har Burberrys adm. direktør Angela Ahrendts tidligere udtalt, skriver Politken.
Det er noget, man blandt andet kan opleve i modehusets flagshipstore på Regent Street i London, som netop er tænkt som en legemliggørelse af Burberrys hjemmeside. Her spiller smartphones og iPads en lige så stor rolle som mannequiner og spejle.
Se en præsentation af butikken i videoklipper herunder.
LÆS OGSÅ: Luksusshoppere bruger mobilen mere
Læs hele artiklen på PolitikenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter