Børnetøjskæde lancerer nyt e-univers
Med en nyt digitalt univers vil name it levere relevant indhold til børnefamilier. Kædens butikker kan også drage fordel af det nye tiltag.
De danske børnefamilier skal kunne finde nyheder, ideer, tips og trends i et nyt e-univers, som name it nu lancerer.
Det danske børnetøjsbrand tager konsekvensen af, at forbrugerne bliver mere og mere digitale og vil med Inspired by Kids, som det nye online univers hedder, inspirere til at gøre hverdagen i familielivet endnu sjovere. Indholdet bliver leveret af freelance skribenter i et tæt redaktionelt samarbejde med name it.
- Vi danske børnefamilier har travlt som aldrig før, men samtidig ønsker vi en indholdsrig og positiv hverdag, hvor der er plads til fest, gode grin og inspiration. Vi har ladet os inspirere af børns nysgerrige tilgang til verden i udviklingen af sitet, og fyldt det med leg, kreativitet, rejser, mode, eventyr og gode madoplevelser, siger Trine Ørskov, der er projektleder på Inspired by Kids.
Skal spille sammen med butikkerne
Det nye e-univers skal også spille sammen med de godt 40 butikker, som name it har rundt om i landet.
- Vi tager udgangspunkt i, at den digitale verden er blevet en del af forbrugernes hverdag. Derfor har vi valgt at sige, at kan vi være relevante i forbrugernes bevidsthed og dermed dække noget af det behov, de har i deres hverdag, så tror vi helt automatisk, at det vil smitte af på deres opfattelse af vores brand. Det vil også betyde, at det vores fysiske butikker vil mærke en effekt i form af flere besøgende, siger Helle Schmidt Hansen, der er marketingschef hos name it, til detailfolk.dk.
Derudover vil man bruge de fysiske butikker som en markedsføringsplatform for det nye e-univers med forskellige kampagner, der skal gøre kunderne opmærksomme på Inspired by Kids.
Samtidig vil de lokale butikker også kunne bruge det nye univers til blandt andet at opdatere deres Facebook-følgere med relevant indhold.
- Det er klart, at når vi laver sådan et content site, så er det også med henblik på at kunne levere relevant content til de lokale Facebook-profiler, sådan at de kan dele det med deres kundegruppe og få den fysiske butik med på den digitale bølge, forklarer Helle Schmidt Hansen.
Hun peger samtidig på, at man hos name it arbejder ud fra en cross channel-tankegang
- Vi mener ikke, at man skal snakke online/offline længere. Vi skal bare være relevante for forbrugerne der, hvor de er. Nogle gange køber de ind online og nogle gange i fysiske butikker, men vi vil egentlig bare gerne have, at tingene hænger sammen, så det er nemt at være kunde i name it, siger Helle Schmidt Hansen.
Det er name its plan at udvide Inspired by Kids til flere markeder, men hele tiden med en lokal forankring. Det gør man ud fra en tankegang om, at børnefamiliers liv er forskellige rundt om i verden.
Name it er tilstede på 15 markeder med omkring 140 butikker.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter