Børnetøjssucces åbner sin første butik
En iværksættersucces i millionklassen, der indtil nu udelukkende har fokuseret på online- og hjemmesalg, åbner nu en outlet-butik.
Indtil nu har man skulle lægge vejen forbi et homeshopping-arrangement i et privat hjem eller en webshop for at få fingre i danske POMPdeLUX' populære børnetøj.
Nu har det populære koncept udvidet forretningen og åbnet en outlet-butik i Ringsted Outlet. Det er blandt andet en konsekvens af, at POMPdeLUX vækster på sine eksportmarkeder i Norge, Sverige, Holland, Finland, Tyskland og Schweiz. Det giver selskabet et større varelager og dermed også et større restlager efter hver sæson.
- Indtil nu har vores salgskanal for restlageret været vores populære lagersalg. Vi har dog et stort ønske om at sælge vores restvarer i lidt mere eksklusive rammer end til lagersalget, som vi fremadrettet ikke kommer til at afholde længere, siger Marianne Hoffman Dyrbøl, der er partner i POMPdeLUX og startede virksomheden sammen med Pia Holmen Møller i 2006.
Vil eksportere outletkoncept
Butikken i Ringsted Outlet er bygget op omkring det, Marianne Hoffman Dyrbøl betegner som det helt rigtige POMPdeLUX univers.
- På denne måde får vi solgt vores tidligere kollektioner i pæne rammer. Det er planen at outlet-konceptet udvides til flere af vores eksportmarkeder i nær fremtid, for på denne måde at fordele vores restlager, siger hun til detailfolk.dk.
Hun slår samtidig fast, at outlet-butikken er tænkt som en selvstændig salgskanal.
- Outlet-butikken vil altid have fokus på tidligere kollektioner, hvorimod vores kernekanaler altid vil have fokus på den aktuelle kollektion. Vores hovedfokus er derfor fortsat på Home Shopping og vores webshop, som vores oprindelige koncept er bygget op omkring, siger Marianne Hoffman Dyrbøl.
Forbrugeren skal kunne shoppe på tværs
Og netop det oprindelige fokus på Home Shopping og webshop er essentielt for strategien.
- Vi brænder for Home Shopping konceptet, som ikke blot gør det nemt at shoppe, men som også giver kunderne en personlig og inspirerende oplevelse. Dertil er webshoppen en naturlig salgskanal i en cross channel-tid, hvor forbrugeren skal kunne shoppe på alle tider af døgnet, og på tværs af alle kanaler, forklarer Marianne Hoffman Dyrbøl og slår samtidig fast, at der derfor ikke er planer om at åbne almindelige fysiske butikker på nuværende tidspunkt. Helt afvisende over for ideen er hun dog ikke.
- POMPdeLUX er en virksomhed, som har enormt meget fart på i sin udvikling, og derfor har vi hele tiden fingeren på pulsen i forhold til kundernes adfærd og købemønster. Vi reagerer på denne baggrund naturligvis på tendenser i markedet, og derfor skal man aldrig sige aldrig, siger Marianne Hoffman Dyrbøl til detailfolk.dk.
POMPdeLUX fik sidste regnskabsår et resultat på 33 millioner kroner og et driftsresultat på 76 millioner kroner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter