Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Børnetøjssucces åbner sin første butik

Foto: POMPdeLUX



Tuesday den 5 August 2014 kl. 10:44 af: Freja Thorbech

En iværksættersucces i millionklassen, der indtil nu udelukkende har fokuseret på online- og hjemmesalg, åbner nu en outlet-butik.

Indtil nu har man skulle lægge vejen forbi et homeshopping-arrangement i et privat hjem eller en webshop for at få fingre i danske POMPdeLUX' populære børnetøj.

Nu har det populære koncept udvidet forretningen og åbnet en outlet-butik i Ringsted Outlet. Det er blandt andet en konsekvens af, at POMPdeLUX vækster på sine eksportmarkeder i Norge, Sverige, Holland, Finland, Tyskland og Schweiz. Det giver selskabet et større varelager og dermed også et større restlager efter hver sæson.

- Indtil nu har vores salgskanal for restlageret været vores populære lagersalg. Vi har dog et stort ønske om at sælge vores restvarer i lidt mere eksklusive rammer end til lagersalget, som vi fremadrettet ikke kommer til at afholde længere, siger Marianne Hoffman Dyrbøl, der er partner i POMPdeLUX og startede virksomheden sammen med Pia Holmen Møller i 2006.

Vil eksportere outletkoncept

Butikken i Ringsted Outlet er bygget op omkring det, Marianne Hoffman Dyrbøl betegner som det helt rigtige POMPdeLUX univers.

- På denne måde får vi solgt vores tidligere kollektioner i pæne rammer. Det er planen at outlet-konceptet udvides til flere af vores eksportmarkeder i nær fremtid, for på denne måde at fordele vores restlager, siger hun til detailfolk.dk.

Hun slår samtidig fast, at outlet-butikken er tænkt som en selvstændig salgskanal.

- Outlet-butikken vil altid have fokus på tidligere kollektioner, hvorimod vores kernekanaler altid vil have fokus på den aktuelle kollektion. Vores hovedfokus er derfor fortsat på Home Shopping og vores webshop, som vores oprindelige koncept er bygget op omkring, siger Marianne Hoffman Dyrbøl.

Forbrugeren skal kunne shoppe på tværs

Og netop det oprindelige fokus på Home Shopping og webshop er essentielt for strategien.

- Vi brænder for Home Shopping konceptet, som ikke blot gør det nemt at shoppe, men som også giver kunderne en personlig og inspirerende oplevelse. Dertil er webshoppen en naturlig salgskanal i en cross channel-tid, hvor forbrugeren skal kunne shoppe på alle tider af døgnet, og på tværs af alle kanaler, forklarer Marianne Hoffman Dyrbøl og slår samtidig fast, at der derfor ikke er planer om at åbne almindelige fysiske butikker på nuværende tidspunkt. Helt afvisende over for ideen er hun dog ikke.

- POMPdeLUX er en virksomhed, som har enormt meget fart på i sin udvikling, og derfor har vi hele tiden fingeren på pulsen i forhold til kundernes adfærd og købemønster. Vi reagerer på denne baggrund naturligvis på tendenser i markedet, og derfor skal man aldrig sige aldrig, siger Marianne Hoffman Dyrbøl til detailfolk.dk.

POMPdeLUX fik sidste regnskabsår et resultat på 33 millioner kroner og et driftsresultat på 76 millioner kroner.

LÆS OGSÅ: Danskerne er vilde med homeshopping



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD