Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

BRIK-lande er en stor udfordring for danske smykkevirksomheder

Foto: morguefile.com



Tuesday den 12 February 2013 kl. 15:00

Danske smykkevirksomheder har særdeles svært ved at bevæge sig ind på de yderst potentielle vækstmarkeder som blandt andet Kina og Rusland.

Danske smykkevirksomheder kunne have god gavn af at rykke ind i verdens helt store vækstmarkeder, såsom Brasilien, Rusland, Indien og Kina - de såkaldte BRIK-lande. 

Men en del af de mellemstore danske smykkevirksomheder tøver, det skriver Berlingske. 

Kinaforsker Verner Worm, der er professor ved Institut for International Økonomi ved CBS, forklarer til avisen, at det blandt andet skyldes at markedet er i konstant forandring, men også det faktum at Kina ikke har multibrands-store, hvilket betyder at firmaer skal ud og have egne butikker i shoppingcentre. 

Indtil videre er det derfor primært Georg Jensen og Pandora, der har bevæget sig ind på de store vækstmarkeder. 

(Berlingske)

LÆS OGSÅ: Dansk kæde åbner en ny butik i Kina hver tredje dag



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD