BRIK-lande er en stor udfordring for danske smykkevirksomheder
Danske smykkevirksomheder har særdeles svært ved at bevæge sig ind på de yderst potentielle vækstmarkeder som blandt andet Kina og Rusland.
Danske smykkevirksomheder kunne have god gavn af at rykke ind i verdens helt store vækstmarkeder, såsom Brasilien, Rusland, Indien og Kina - de såkaldte BRIK-lande.
Men en del af de mellemstore danske smykkevirksomheder tøver, det skriver Berlingske.
Kinaforsker Verner Worm, der er professor ved Institut for International Økonomi ved CBS, forklarer til avisen, at det blandt andet skyldes at markedet er i konstant forandring, men også det faktum at Kina ikke har multibrands-store, hvilket betyder at firmaer skal ud og have egne butikker i shoppingcentre.
Indtil videre er det derfor primært Georg Jensen og Pandora, der har bevæget sig ind på de store vækstmarkeder.
(Berlingske)
LÆS OGSÅ: Dansk kæde åbner en ny butik i Kina hver tredje dag
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter