Dansk detailgigant lider nederlag i Kina
Kinaeventyret gik desværre ikke helt som forventet for en stor dansk detailkæde, der nu har lavet helt om på strategien.
Det er ikke første gang, at Dynekongen, Lars Larsen, må se sig selv og sin Jysk-kæde slået tilbage på det store udlandsmarkedet. I 2007 måtte han således opgive at få sine butikker til at køre på det russiske marked efter cirka et par års forsøg.
Kun syv butikker
Og nu - fire år efter - må han så igen erkende, at endnu en stor spiller på det udenlandske marked, nemlig Kina, ikke modtager Jysk-kæden med ligeså stor begejstring som danskerne. Det skriver Børsen.dk.
Efter to år har Dynekongen kun formået at holde liv i syv Jysk-butikker i Kina, hvilket ligger langt fra ambitionen om på sigt at nå op imod 5.000 butikker.
Færre butikker med færre varer
Kineserne har ikke modtaget 'jysk-konceptet' med masser af varer i forskellig kvalitet særlig positivt, og derfor vil Lars Larsen nu skære ned på mængden af varer.
- Vi skal back-to-basics i Kina med det, vi er bedst til, nemlig sengetøjet. Kineserne elsker vores flotte danske dyner og madrasser, så vi skal være sengeeksperter og unikke i Kina. I stedet fjerner vi alle de udenomsartikler, vi har puttet på i Danmark, siger Lars Larsen til Børsen.dk.
Han tilføjer, at de satser på færre, men bedre beliggende butikker og tror stadig på, at de kan nå det langsigtede mål på 5000 butikker.
(Børsen.dk)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter